Trei ani la rând! Cum a reușit Clujul să fie pe primul loc la Bac și Evaluare Națională

Updated on iunie 29, 2022 Județul Cluj e primul din țară, pentru al treilea an consecutiv, în ce privește promovabilitatea elevilor la Evaluarea Națională și Bacalaureat.

În ultimii trei ani, județul Cluj a ocupat primul loc din țară datorită procentului elevilor promovați atât la Evaluarea Națională, cât și la Bac. În acest an, 85% dintre elevi au luat peste 5 la Bacalaureat și aproape 93% la Evaluare.

Trei ani la rând! Cum a reușit Clujul să fie pe primul loc la Bac și Evaluare Națională 1

 

Marinela Marc, inspector școlar general, a explicat, pentru Libertatea, cum au reușit elevii lor să iasă primii, în ciuda dificultăților din pandemie.  „Faptul că lucrăm în echipă, că știm să lucrăm bine împreună aici, la Cluj, nu numai în educație, ci și în alte domenii, face ca rezultatele să vină”.

În cazul absolvenților de clasa a VIII-a, numărul mediilor de 10 a ajuns la 17, după contestații. La Bacalaureat, în schimb, sunt 8 medii de 10, înainte de recorectare. „Notele de 10 sunt meritele unor copii care fac performanță”, precizează Marinela Marcu. Procentul cel mai mare însă, peste 60%, este al elevilor cu medii peste 8, explică aceasta.

Cu toate că și în 2019, Clujul a avut primul loc la Bac, cu aproape 81% dintre elevi promovați, și al doilea la Evaluare, cu 87%, diferențele în raport cu acest an sunt vizibile. Cum s-au descurcat profesorii și elevii în contextul pandemiei?

„Toată lumea a muncit și și-a făcut treaba”, precizează Marinela Marc. Inspectorii școlari au intrat în inspecții la cursurile online, inclusiv la așa-numitele ore remediale, pentru recuperarea materiei, mai spune Marinela Marc. La Cluj chiar s-au ținut, subliniază aceasta.

„Nu s-a întâmplat nimic numai pe hârtie, cum poate s-a întâmplat în alte locuri. Am cerut rapoarte de progres din școli și mulți colegi din rural, unde s-au desfășurat aceste ore remediale la clasa a VIII-a, erau bucuroși că elevii care au participat au rezultate peste nivelul celor din anii anteriori la clasă, dar și la examen”, spune inspectoarea.

La fel de importante, mai explică aceasta, au fost cursurile de formare pentru profesori, la începuturile pandemiei, astfel încât să afle cum să predea online. Au avut loc tot în mediul virtual cu sprijinul Casei Corpului Didactic din Cluj.

„Pe termen scurt, am format o persoană din cadrul fiecărei unități de învățământ care să le asigure asistență celorlalți colegi”, precizează inspectoarea. „După care s-au constituit grupe de formare care și-au desfășurat activitatea, în ultimii ani, pentru inițiere sau avansați, iar acum avem solicitări și pentru folosirea tablelor interactive”.

error: Content is protected !!