Tot ce trebuie să știți despre metroul ușor clujean! În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an

Cei de la Asociația Pro Infrastructură au făcut o analiză detaliată a proiectului metroului clujean.

„Tot ce trebuie să știți despre metroul ușor clujean! Săptămâna trecută s-a lansat licitația pentru proiectarea și execuția metroului ușor din Cluj-Napoca. Estimată la peste 6,6 miliarde lei fără TVA, este momentan una din cele mai mari investiții în infrastructura de transport europeană”, scriu aceștia.

Tot ce trebuie să știți despre metroul ușor clujean! În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an 1

Potrivit celor de la API, metroul va fi unul „ușor”, nu „greu” ca în București. Mai mult, până în 2026 vor putea fi realizate doar săpăturile și nu se va circula cu metroul.

„Vorbim de metrou “ușor”, nu “greu” (cum avem în Capitală). Până în 2026 este fezabilă DOAR realizarea structurii (săpătura) galeriilor și stațiilor pe intervalul Sfânta Maria-Sopor, plus depoul, deci NU se va putea circula! Finanțarea este asigurată doar pentru această primă etapă.

Impactul șantierului asupra cetățenilor este semnificativ, cu trafic rutier închis minim un an. Provocări tehnice majore: sol instabil în centrul plin de clădiri de patrimoniu și filon de sare în zona Piața Mărăști.”

Proiectul are 3 faze

„Primele 9 stații (din totalul de 19), secțiunea Sfânta Maria-Europa Unită, plus depoul Sopor sunt denumite “Faza 1”, vedeți harta. Finanțarea acestei etape este din PNRR și Programul Operațional Transport în proporție de 66%. Fazele 2 (extensia spre Mănăștur și Florești) și 3 (spre Bd. Muncii) vor fi construite ulterior, iar primăria va privi către autoritățile de la București pentru bani.

Tot ce trebuie să știți despre metroul ușor clujean! În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an 2

 

Deși studiul de fezabilitate este calitativ, termenele de execuție prevăzute în el nu vor fi respectate. Jalonul din PNRR este totuși realizabil, adică doar structura de rezistență (tunelurile și stațiile fără finisaje) să fie terminată în 2026. Contractul însă trebuie semnat anul acesta și jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 (condiționalități PNRR)”.

Metroul clujean este „ușor”

„Metroul clujean este “ușor”, trenurile vor fi lungi de 51 metri, cu 3 vagoane și capacitate maximă 540 persoane, similare tramvaielor, față de 112 metri cu 6 vagoane și aproape 2200 persoane în Capitală: vezi fotografii mai jos, Siemens Inspiro la Sofia pe M3, respectiv Bombardier Movia la București pe M5. Trenurile vor fi complet automate (driverless), frecvența maximă fiind de 90 de secunde”.

Impactul asupra cetățenilor va fi foarte mare. În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an. Doar autobuzele vor circula pe culoare speciale.

„Sperăm să avem noroc de un antreprenor puternic, serios și flexibil în negociere (i se cere să semneze contractul pe tot proiectul cu finanțare asigurată doar pe sfert) care va face față provocărilor financiare dar și tehnice, centrul orașului fiind sit arheologic de grupa A, plin de clădiri inestimabile pe un sol instabil, în zona Piața Mărăști fiind un masiv de sare în subteran.

Le dorim succes responsabililor Primăriei Cluj-Napoca în implementarea proiectului și le cerem să deruleze urgent licitațiile pentru exproprieri și supervizare, apoi să vină rapid cu avizele și autorizațiile. Solicităm companiei de transport public să gândească modele de transport eficiente pe durata lucrărilor, iar ulterior să coordoneze traseele de suprafață învechite, datând din celălalt regim, cu noua rută subterană”.

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Acceptând că acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

Atunci când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați aici serviciile personale de cookie-uri.

Unclassified cookies are cookies that we are in the process of classifying, together with the providers of individual cookies.

Use Loco Translate to change Text for custom Code

Decline all Services
Accept all Services