Cluj. „Roade online ardelenești – ROA”. Un grup de producători locali a scăpat de intermediari și își vinde produsele în parcări,

Updated on februarie 16, 2022 Mai mulți producători din Cluj au pus bazele unei rețele numite „Roade online ardelenești – ROA” cu ajutorul căreia își vând direct produsele către clienți, fără să fie intermediate de piețe, băcănii sau supermarketuri.

Producătorii clujeni au avut la bază un model de consum responsabil foarte popular în Finlanda. Scopul lui este să formeze comunități de clienți și producători.

Cluj. „Roade online ardelenești – ROA”. Un grup de producători locali a scăpat de intermediari și își vinde produsele în parcări, 1

În urmă cu un an, în plină pandemie, când pur și simplu nu mai făcea față livrărilor online, Andreea și Carmen au pornit la drum. Au creat împreună cu alți cinci producători pagina de Facebook ROA Vânzare Directă. Și-au pus toți clienții pe care îi aveau împreună. Oamenii fac un comentariu în dreptul producătorului cu comanda de lapte, brânză, ouă, prăjituri, mezeluri, fructe, legume și spun în ce punct pot veni să o ridice.

„Ne vedem în parcări cu clienții noștri. În Cluj avem patru locații, în patru cartiere și acum, pe timp de iarnă, stăm 45 de minute într-un loc. Nu este vânzare la liber, noi nu avem vânzare propriu-zisă ca o piață. Sunt unii care vin curioși când ne văd, că suntem multe mașini, și ne întreabă dacă avem să le dăm produse. Noi nu aducem în plus, vrem să creăm o comunitate”, spune Andreea Koronios pentru Libertatea.

Producătoarea crede că sistemul este avantajos pentru clientul care nu mai plătește costurile livrării, iar pe ea o ajută să-și planifice producția mai bine. În plus, scapă de intermediari.

„Băcăniile sau supermarketurile îți cer discounturi mari. Da, ai venituri mari rapid, dar când tragi linie… Un producător de la noi a observat la finalul anului că distribuitorii lui au câștigat mai mult decât el”, spune producătoarea.

ROA are la un an distanță, în portofoliu, peste 400 de produse de la 27 de producători, ca un mic supermarket. Andreea crede însă că marele avantaj principal este relația directă, clienții pot mânca mai proaspăt și mai sănătos.

error: Content is protected !!