Cluj: Schimbări radicale în Piața Mărăști. George Trif: Cu toate acestea, proiectul deocamdată ratează două obiective majore în zonă

Updated on octombrie 6, 2021 Primăria Municipiului Cluj-Napoca, prin CIIC – Centrul de Inovare și Imaginație Civică organizează marti, 12 octombrir 2021, ora 17, o dezbatere publică privind creșterea calității mediului construit în zona centrală a cartierului Mărăști.

În cadrul proiectului sunt propuse relocarea benzinăriei OMV, dar și amenajarea în total a cinci parkinguri și creșterea atractivității spațiului pietonal.

Cluj: Schimbări radicale în Piața Mărăști. George Trif: Cu toate acestea, proiectul deocamdată ratează două obiective majore în zonă 1

Zona studiată este în suprafață de 11 hectare și include Bvd. 21 Decembrie 1989 (parțial), Str. Fabricii (parțial), Aleea Bibliotecii, Strada Crinului, Strada Ciocîrliei, incinta Dorobanților 105.

George Triff a scris: „Astăzi s-a anunțat o dezbatere pentru renovarea zonei din jurul sensului giratoriu din Mărăști.
E o modernizare care se lasă foarte mult așteptată și vine abia după ce:
Mult prea mulți ani s-a discutat despre crearea unui pasaj îngropat pe sub sensul giratoriu,

Se discută despre metrou în aceeași zonă,
A fost deja amenajat un scuar de 1800 mp pe Aleea Bibliotecii
A fost tolerată construirea Pieței Mărăști în forma actuală.
Partea bună e că se mișcă lucrurile și în Mărăști, iar proiectul pare că va aduce:
✔ Trei parking subterane (670 de locuri de parcare)
✔ Dispare OMV și Profi
✔ Multe piste de biciclete și spații verzi, chiar și între blocuri, de unde vor dispărea garajele.
⁉ Cu toate acestea, proiectul deocamdată ratează două obiective majore în zonă:

Clădirea Piaței Mărăști cu toate improvizațiile ei,
Legătura cu platoul din spatele Bibliotecii Județene.

Poate reușim extinderea zonei de influență în urma dezbaterii, astfel încât și aceste două anomali să își găsească rezolvarea în termen util.
Cea mai mare temere e că se va aștepta realizarea metroului înainte de a trece la implementarea acestuia, ducând orizontul de implementare mult după 2030.

error: Content is protected !!