De ce înjură lumea Clujul că-și face metrou? Ar trebui făcut în Teleorman?

Updated on iunie 2, 2021 Multă supărare că la Cluj se va construi un metrou. Cei din Sud sunt supărați că la Cluj se vor duce 10% din fondurile PNNR. Păi unde să meargă banii? La Teleorman să-i fure Dragnea și ai lui? Clujul reprezintă viitorul, neînțeles de mulți din Sud.

Și la Cluj sunt supărați că se bagă bani în metrou și nu se bagă în străzi, cât mai mari, cât mai largi. Degeaba li se spune că viitorul este al transportului în comun. Ei nu și nu. Și-au cumpărat două mașini de familie și au pretenția ca Primăria să le dea locuri de parcare, obligatoriu gratuite, și să li se facă străzi. Iar dacă nu este loc să se taie din trotuare, oricum parchează ca nesimțiții pe ele.

De ce înjură lumea Clujul că-și face metrou? Ar trebui făcut în Teleorman? 1

Fără un transport public inteligent Clujul se va sufoca. Iar dacă asta înseamnă metrou, asta e. Bine că există o conjunctură favorabilă și Clujul va profita.

Adrian Câciu: „Am avut dreptate! PNRR este un plan clientelar!
Dincolo de asta, municipiul Cluj rămâne cel mai avantajat, cu alocare de peste 10% din PNRR.

Nu cred că va accepta Comisia Europeană acest lucru, chiar dacă 80% din bani se exportă în Europa (pentru că, ce să vezi, materialele folosite la autostrăzi și construcții sunt din UE și nu din România).

Iar încercarea de a cumpăra bunăvoință acordând bani pentru consultanță BEI sau BM îmi aduce aminte de birul pe care îl plăteau unii pe vremea otomanilor.
Pe înțelesul tuturor, subvențiile din PNRR se exportă aproape în totalitate (în subvenții se includ și împrumuturile potrivit definiției europene cu privire la subvențiile directe).

Mai nimic pentru economie și în mod categoric nimic pentru oameni”.

Metroul din Cluj se face pentru oameni, nu pentru politicieni ca Dragnea care au furat o insulă de la statul român.

Cei din Moldova și-au văzut de treabă și au prins finanțare pentru 383 de kilometri de autostradă. Bravo lor.

Mihai Alexandru Ene:PNRR va finanța 434 km de autostradă.
Din acești kilometri, 383 km vizează în mod direct regiunea istorică Moldova (e vorba de 59km din A8 și 324 km din A7).

Bine-nțeles, spiritul românesc dominat de nemulțumire, pizmă și misecuvenism a răsărit de unde m-aș fi așteptat mai puțin.

Pentru mine, trei lucruri sunt clare: 1️⃣ Se poate și în România, cu oamenii potriviți. 2️⃣ Deceniul în care, în sfârșit, vom construi nenorocitele astea de autostrăzi abia a început. 3️⃣ S-a făcut dreptate pentru Moldova!
A, da, și: felicitări Cristian Ghinea, Cătălin Drulă & co”.

Finanțări prin PNNR Metroul Cluj:
● Faza 1: Lucrări de structură de rezistență – stații, interstații – tuneluri, galerii, alte construcții – cu finalizare trimestrul III din 2026 – indicatorul fiind 12,7 km de tuneluri de metrou cu stațiile aferente

– M1 Cluj-Napoca: Sf. Maria – Europa Unită (9 stații) – 7,5 km

● Faza 2: Lucrări de cale, finisaje, instalații, achiziție material rulant și semnalizare – cu finalizare trimestrul IV din 2028

– M1 Cluj-Napoca: Florești – Sf. Maria și Mărăști – Bd. Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km

error: Content is protected !!