(Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori!

Updated on ianuarie 18, 2018 Una din problemele ridicate de autorități în construcția metroului este profitabilitatea lui, dacă rentează pentru 500,000 de locuitori. Există cel puțin două orașe în Europa mai mici decât Cluj care au liniii de metrou.

Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou Deşi este de două ori mai mic decât Clujul, oraşul francez Rennes şi-a inaugurat prima linie de metrou în urmă cu 15 ani, informează adevarul.ro.
(Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori! 1
(Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori! 2
(Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori! 3

Lucrările au început în 1997 şi au durat cinci ani. Cei 9,4 kilometri de linie de metrou au costat 2,942 miliarde de franci francezi, la valoarea din 1995, echivalentul a aproximativ 449 de milioane de euro. Oraş cu o populaţie de 207 mii de locuitori, Rennes va avea în curând şi cea de-a doua linie de metrou. Lucrările sunt în plină desfăşurare, iar inaugurarea noii linii a fost programată pentru 2019.

(Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori! 4

(Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori! 5 (Foto) Oraşe europene mai mici decât Clujul au metrou. La ei este rentabil și pentru 130,000 de locuitori! 6

De trei ori mai mic decât Clujul, oraşul elveţian Lausanne are deja două linii de metrou, iar de anul viitor o va construi pe cea de-a treia. Localitatea situată pe malul lacului Geneva numără doar 130 de mii de locuitori, dar chiar şi aşa metroul este profitabil. Prima linie de metrou a fost inaugurată în 2008, măsoară 6 kilometri şi a costat 735 de milioane de franci elveţieni, la valoarea din 2003 (echivalentul a aproximativ 300 de milioane de euro pe atunci).

error: Content is protected !!