Cluj: Acest elev a fost dat afară de la ore pentru că are plete. „Salut ! Daca ai putin timp liber , te invit sa citesti aceasta “frustrare” a mea fata de sistemul de invatamant din Romania”

Updated on octombrie 17, 2017 Tudor Helgiu, elev elev al Liceului Greco-Catolic “Inochentie Micu” Cluj-Napoca, a postat astăzi un mesaj pe Facebook în care își arată indignarea față de atitudinea conducerii școlii față de el și alți colegi de-ai lui.

Elevul îi acuză pe profesori și pe directori că a fost scos din școală pe un motiv incredibil: avea plete. De același tratament au avut parte și alți colegi care aveau parul prea lung sau barba prea mare.

Cluj: Acest elev a fost dat afară de la ore pentru că are plete. „Salut ! Daca ai putin timp liber , te invit sa citesti aceasta "frustrare" a mea fata de sistemul de invatamant din Romania” 1

„Nu conteaza cât de lung am parul/ Important e cât de mult gândesc” acesta este mesajul pe care elevul încearcă sa-l transmită. Într-o societate trecută prin comunism și care pare că în anumite lucruri încă se agață de obiceiuri vechi, discuția despre conduita scolară este încă una aprinsă.

„Salut ! Daca ai putin timp liber , te invit sa citesti aceasta “frustrare” a mea fata de sistemul de invatamant din Romania , iar daca ai acceasi parere , te invit sa dai un share mai departe.

Astazi , eram la ora de chimie , stateam linistit si imi vedeam de treaba mea , deodata intra marele Dom’ Director la mine in clasa. Din cauza parului meu “indecent de lung” am fost scos de la ora , ajungand in curte ma aflu alaturi de inca 20-25 de elevi din scoala (baieti) cu par lung sau barba asteptand sa fim scosi din scoala. Da , ati citit bine , pentru ca avem parul lung sau barba am fost scosi din perimetrul liceului.

Ma bucur ca traiesc intr-o comunitate unde se promoveaza creativitatea si libera exprimare , de asemenea ma bucur ca exista Legea Invatamantului, si citez Legea educației naționale nr. 1/2011
Art 2/1.”Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive…”

Art 2/3.”Idealul educațional al școlii românești constă în DEZVOLTAREA LIBERĂ, integrală și armonioasă a individualității umane, în FORMAREA PERSONALITĂȚII AUTONOME și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală…”

Art 2/4.”Statul asigură cetățenilor României drepturi egale de acces la toate nivelurile și formele de învățământ preuniversitar și superior, precum și la învățarea pe tot parcursul vieții, FĂRĂ NICIO FORMĂ DE DISCRIMINARE.”

Art 2/7.” În România învățământul constituie prioritate națională.”

Art 3
Principiile care guvernează învățământul preuniversitar și superior, cât și învățarea pe tot parcursul vieții din România sunt:
a) principiul echității – în baza căruia accesul la învățare se realizează fără discriminare;
c) principiul relevanței – în baza căruia educația răspunde nevoilor de dezvoltare personală și social-economice;

Singurul lucru pe care pot sa il spun , e ca ma bucur ca am ajuns in secolul XXI unde capacitatea ta psihica inca este determinata dupa cum te imbraci respectiv cum arati”, a scris Tudor Helgiu pe Facebook.

error: Content is protected !!