Cluj: Război bicicliști vs șoferi, faza abțibilduri. Cine câștigă?

Updated on mai 11, 2016 Clubul de Cicloturism “NAPOCA” (CCN)a lansat campania “NU BLOCATI TROTUARELE !” de atentionare prin autocolante a soferilor care blocheaza abuziv trotuarele din Cluj-Napoca. Într-un oraș sufocat de numărul mare de mașini, pietonii și bicicliștii au de suferit.

Campania îi vizeaza pe cei are isi imobilizeaza in mod voluntar autoturismele pe trotuar incat pietonii nu mai pot trece decat cu greu sau deloc, fiind obligati sa ocoleasca pe carosabil sau pe pista de biciclete. Scopul este reducerea numarului de cazuri de asemenea prezente ilegale, prin atentionarea soferilor prin aplicarea de autocolante informative pe parbriz.

Autocolant_CCN_anti_blocat_trotuare_apr2016_mediu

„Prin aceasta campanie, desfasurata in premiera la Cluj-Napoca, CCN incearca sa compenseze, macar partial, insuficienta implicarii adecvate pe acest subiect a autoritatilor abilitate sa aplice legislatia rutiera, si anume Politia Rutiera si Politia Locala, datoare sa impuna respectarea normelor legale. Desi au facut progrese in ultimii ani, autoritatile din pacate depun eforturi care in continuare sunt mult prea reduse fata de amploarea si gravitatea fenomenului de blocare cu masini a trotuarelor, desi pentru aceasta practica legea prevede interdictie expresa si sanctiuni.

Autocolantele au textul principal “Ati blocat ilegal trotuarul ! / Acum ati primit o atentionare amabila. Data viitoare puteti primi amenda. In plus, poate fi accidentat sau suferi dauneun pieton!” si imaginea grafica simbolica a unui autoturism care ocupa un trotuar si doi pietoni, dintre care unul impinge un carucior pentru copii, care circula pe trotuar si au trebuit sa treaca – metaforic – peste capota masinii oprite ilegal.

Autocolantele se distribuie gratuit membrilor si simpatizantilor Clubului de Cicloturism “Napoca” si oricaror clujeni interesati, mai ales cu ocazia reuniunilor periodice ale CCN si proiectiilor foto bilunare de la Club 30+ si a Marsurilor Biciclistilor Clujeni organizate lunar de CCN. Tiparirea s-a facut cu sprijinul generosului sponsor Maros Bike.”, scrie în comunicatul campaniei.

„Plasarea acestor autocolante de atentionare este un gest de bunavointa, facut in loc sa cheme Politia pentru amendarea acelei masini imobilizate ilegal pe trotuar, atentionand doar soferul printr-un mesaj scris, in speranta ca data viitoare nu va mai incalca legea si drepturile pietonilor. Este o atitudine care nu isi propune sa minimalizeze gravitatea faptei comise de cei care au blocat trotuarul, si nici sa incurajeze pe termen lung o atitudine de ingaduinta, ci sa contribuie la constientizarea si responsabilizarea prin asemenea mijloace informative fara caracter sanctionator a soferilor care se comporta incorect.

Forma de autocolant aplicat pe parbriz, in fata soferului (nu de fluturas plasat la stergatorul de parbriz), a fost aleasa pentru ca, cu ocazia dezlipirii, care dureaza cateva secunde si necesita un efort de atentie, mesajul va fi citit, ceea ce ar fi insa putin probabil sa se intample daca ar fi un fluturas pus la stergatorul de parbriz, ce va fi cel mai probabil smuls si mototolit intr-o secunda fara a fi citit, fiind confundat cu un fluturas publicitar plasat in cadrul tot mai numeroaselor campanii de publcitate comerciala agresiva.

Precizam ca autocolantul se dezlipeste relativ usor si nu lasa urme de adeziv pe parbriz, astfel ca soferii respectivi, care au plasat abuziv autovehiculul, nu pot pretinde ca li s-au provocat daune la autoturism sau prin timpul ce au trebuit sa il consume pentru inlaturara autocolantului si sa pozeze public in victime in loc de ceea ce sunt de fapt, si anume contravenienti, persoane ce nu respecta legea.

Recomandam utilizarea numai in cazul in care autovehicului este plasat astfel incat a ramas mai putin de un metru latime utila a trotuarului, pentru a fi vizate astfel doar cazurile cele mai grave de blocare si pentru a evita si pretentia ca de fapt plasarea autovehicului total sau partial pe trotuar nu ar fi ilegala, din cauza unor exprimari din legislatia rutiera insuficient de clare pentru cei fara pregatire juridica.”, au mai scris initiatorii campaniei.

error: Content is protected !!