Cluj. SCANDAL! „Kolozsvar“, aplicat cu autocolant, razuit la ordin de pe automatele de bilete CTP. Era bine sa ramana?

Updated on august 19, 2015 Primăria Cluj a instalat recent automate de bilete CTP în stațiile de auobuz. Pe aceste automate a fost trecut cu autocolant, „Kolozsvar“ care, după câteva zile, a fost răzuit. S-a făcut plângere la Poliție iar primăria a informat că acel cuvânt … nu a fost pus de ei. Cine l-a pus, cine l-a răzuit? A început scandalul.


Grupul de iniţiativă Musai-Muszáj susţine, într-un comunicat de presă prezentat de adevărul.ro, că Primăria Cluj-Napoca se laudă cu meritele activiştilor.

Redăm mai jos comunicatul integral:

”Am luat la cunoştinţă cu regret că inscripţiile de pe noile automate de bilete CTP, cu denumirea oraşului nostru în limba maghiară (Kolozsvár), nu au fost opera Primăriei, ci a unor persoane necunoscute care militează pentru multilingvism.

646x404 (1)

Îi felicităm pe acestea din urmă, iar atitudinea Primăriei ne uimeşte şi ne supără. În loc să devină un model de urmat pentru clujeni în materia multilingvismului, respectiv să arate direcţia potrivită către apreciere şi respect reciproc între culturi, Primăria rămâne repetentă în această materie.

Pe de altă parte, am observat cu indignare că Primăria a primit laudele noastre şi aplauzele comunităţii clujeneîntr-un mod tacit, fără vreo reacţie. Abia la îndemnul presei a oferit Primăria nişte răspunsuri şi declaraţii, dar nu mai devreme de apariţia unui fotoreportaj scandalos cu răzuirea inscripţiilor „Kolozsvár” de pe noile automate.

Aşadar, îl rugăm din nou pe domnul primar să se comporte ca un lider generos faţă de chestiunea multilingvismului şi să înceteze cu număratul voturilor pe seama clujenilor!

Conform relatării presei, directorul Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca, Liviu Neag a declarat că unii angajaţi ai firmei au răzuit inscripţiile, din proprie iniţiativă, în timpul liber, adică fără ştiinţa şi avizul conducerii.

Directorul regretă cele întâmplate şi va porni o anchetă împreună cu Primăria Cluj pentru rezolvarea situaţiei.

Îl rugăm pe domnul director să informeze publicul despre măsurile luate faţă de angajaţii companiei, iar dacă într-adevăr regretă faptele, să dispună afişarea bilingvă a informaţiilor de pe noile automate din staţiile de transport public, iar angajaţii traşi la răspundere să fie înzestraţi cu sarcina executării”.

Primăria Cluj cluj a transmis un comunicat:

„Săptămâna trecută, vineri 14 august 2015, s-a încheiat recepţia celor 61 de automate de eliberare a legitimaţiilor de călătorie, amplasate în staţiile Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.

Aparatele au fost inscripţionate fără însemnul „Kolozsvar”, modelul şi forma autocolantelor fiind aprobate în cadrul proiectului european „Modernizarea şi extinderea sistemului public de transport în comun în Zona Metropolitană Cluj”, aprobat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 – Axa prioritară 1.

Inscripţia „Kolozsvar” a apărut ulterior recepţionării, doar pe o parte dintre aceste aparate.

Odată cu darea în funcţiune a sistemului, va exista şi un meniu de informare şi utilizare în 5 limbi: română, engleză, maghiară, franceză şi germană”.

error: Content is protected !!