Cluj: Benzile reversibile din Floresti, “ingropate” in stadiul de proiect

Updated on noiembrie 29, 2014 Benzile reversibile din Florești, proiectul unic în România, care ar fi trebuit implementat pe Drumul Național 1, între Cluj-Napoca și Florești, pentru fluidizarea traficului în orele de vârf, ar putea fi abandonat, încă înainte de a fi implementat.

bfbf

Potrivit primarului comunei Florești, Horea Șulea, o variantă mai bună pentru fluidizarea traficului ar fi două sensuri giratorii, la intrările în comună și un sistem de semaforizare inteligentă, care să dea verde în intersecții, în funcție de numărul de mașini.

“În 2 decembrie avem licitația pentru semaforizarea inteligentă. Acest proiect poate fi implementat imediat ce Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj construiește două sensuri giratorii, unul la intrare în comună, dinpre Cluj-Napoca și unul la ieșire din Florești, înspre Gilău. Acest proiect de semaforizare inteligentă este după modelul semaforizării din București, în jurul Arcului de Triumf. Semafoarele sunt conectate la un calculator, care dă verde în intersecția unde sunt mai multe mașini, pentru a nu se forma ambuteiaje”, a spus pentru Vocea Transilvaniei, Horea Șulea, primarul comunei Florești

Edilul a mai precizat că benzile reversibile, chiar dacă sunt o idee bună, ar produce bulversare în rândul șoferilor și ar putea crește numărul de accidente rutiere.

“Nu eu decid dacă se fac aceste benzi reversibile sau nu, este decizia Poliției Rutiere și a celor de la Siguranța Circulației din cadrul DRDP. Părerea mea este că aceste benzi reversibile nu ar fi eficiente și există riscul de producere a accidentelor rutiere, deoarece șoferii vor fi bulversați de noile reguli”, a mai spus Horea Șulea.

Sistemul de benzi reversibile, unic în România, ar fi trebuit să înceapă imediat după sensul giratoriu din centrul comunei Florești și să aibă efect până spre zona unităților militare. Proiectul inițail realizat de reprezentanții DRDP Cluj și ai Poliției Rutiere arată că vor exista atât panouri informative, după fiecare intersecție, 20 de panouri luminoase și cu afișaj interschimbabil, precum și șase porți cu afișaj electronic, pe console deasupra drumului.

error: Content is protected !!