Ce impiedica Ryanair sa vina la Cluj si ce inseamna ”monopolul” WizzAir?

Updated on octombrie 18, 2014 Ryanair a pus două condiții pentru a venit la Cluj: o pistă lată de cel puțin 40 de metri șiparcare pentru avioane. Prima s-a realizat, dar a doua e în suspans din cauza incompetenței.

Aeroportul Cluj reclamă faptul că firmă privată a întăbulat parcarea avioanelor de la Aeroportul Cluj, cu toate că nu are niciun drept legal în acest sens.

SC AVIATRANS SRL, prin Liviu Oros, a reușit performanța de a întăbula platforma de parcare nr. 2 și calea de rulare avioane Bravo de la Aeroportul Cluj, în suprafață de 8344,83 mp.

666

Directorul operațional al Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj, Iuliu Pop, a explicat că procesul a fost câștigat în 2010, dar nici până în ziua de azi Consiliul Județean Cluj nu a făcut demersuri pentru a executa sentința din Dosarul nr. 7498/117/2005 de la Tribunalul Cluj.

Ba mai mult Liviu Oros a ipotecat această suprafață de teren, care se află în interiorul Aeroportului, o zonă de interes strategic.

Noi nu putem folosi acea suprafață de teren pentru că trebuie să fie autorizată de Autoritatea Aeronautică și nefiind în proprietatea CJ Cluj nu se poate autoriza pentru tranzitul avioanelor pe calea Bravo sau pentru parcare”, a spus Iuliu Pop.

Acesta a explicat că parcarea ar fi extrem de utilă. ”Din decembrie, compania WizzAir va reloca la Cluj cea de-a patra aeronavă și ar fi ciudat să nu avem un loc unde să o parcăm. Nu vrem să ajungem în situația de a trimite aeronava la Târgu Mureș. Suntem într-o situație neconfortabilă”, a spus Iuliu Pop.

În plus, Aeroportul Internațional Cluj se află în negocieri avansate și cu Ryanair, care va veni la Cluj cel maiprobabil din vara anului 2015. ”Suntem în tratative avansate pentru a aduce Ryanair. Au cerut pistă cu lățime de 40 de metri și o avem și parcare pentru avioane. Cel mai probabil din vara anului viitor vom avea această companie la Cluj”, a spus Iuliu Pop, la emisiunea Știri de Cluj LIVE, de joi seara.

Consilierul județean Cluj, Mihai Seplecan, a făcut o deducție pe baza acestor declarații. ”Pot să spun căRyanair nu vine la Cluj mai repede din cauza incompetenței unor angajați de la Consiliul Județean Cluj, care trebuie să pună în aplicare o sentință din justiție. În plus, WizzAir se apropie deja de 60% monopol la Cluj, având cele mai multe zboruri. Dacă această parcare întăbulată de SC AVIATRANS SRL ar putea fi folosită, ar scădea acest procent prin venirea Ryanair. Pot spune că este un sabotaj al Consiliului Județean Cluj”, a declarat Seplecan.

Iuliu Pop a explicat că, în momentul în care o companie aeriană deține o cotă de 35-40% din zborurile de pe un aeroport, atunci pot apărea probleme. ”Compania deține putere foarte mare și dictează prețul. La Cluj, WizzAir are 60% și va crește cu alte patru zboruri pe care le introduce în următoarele luni”, a mai spus Pop.

Acesta a mai spus că, dacă ar fi concurență pe destinații, prețurile vor scădea. ”Din acest motiv negociem aducerea la Cluj a altui operator privat low-cost”, a încheiat Iuliu Pop.

error: Content is protected !!