(Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu)

Updated on iulie 17, 2020 Prima stradă smart din România a fost realizată de Primăria Cluj-Napoca cu finanțare europeană și dispune de toate facilitățile unui spațiu public modern, “verde”, adaptat la realitățile tehnologice și de mobilitate urbană actuale.

După finalizarea lucrărilor, Strada Molnar Piuariu oferă:

(Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu) 1 (Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu) 2

– 551 mp suprafață verde, cu 48 noi arbori plantați (cei 16 arbori existenți au fost păstrați) și sistem de irigare cu senzori;

– culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate (2662 mp de spațiu exclusiv pietonal și 1253 mp suprafață carosabilă);

– 4 locuri pentru încărcarea automobilelor electrice și 15 locuri de parcare pentru autovehicule;

– 30 locuri pentru încărcarea bicicletelor/trotinetelor electrice și 22 locuri de parcare pentru biciclete;

– mobilier urban modern: bănci, scaune, mese, cadre de parcări pentru biciclete, sisteme de afișaj, cișmele;

– Wi-Fi gratuit pentru localnici și turiști; prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile;

– iluminat public inteligent, eficient din punct de vedere energetic, iluminat festiv și arhitectural;
– sistem îmbunătățit de colectare a apelor pluviale și sistem de irigare cu senzori.

(Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu) 3 (Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu) 4 (Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu) 5

Pe lângă reorganizarea spațială – inclusiv prin eliminarea diferențelor de nivel între spațiul exclusiv pietonal și spațiul carosabil – și dotările urbane menționate, au fost trecute în subteran elementele infrastructurii edilitare din zonă. Totodată, spațiul a fost adaptat pentru persoanele cu dizabilități și protecția acestora (pavaje cu marcaje tactile integrate).

Proiectul cuprinde tronsonul dintre străzile Fabricii de Zahăr și Dâmboviței, inclusiv intersecția cu strada Teleorman și a fost realizat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectiv specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, respectiv bugetul local al municipiului Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiției este de 5.900.627,28 lei (cu TVA).

(Foto) Cluj-Napoca: prima stradă smart din România a fost finalizată (str. Molnar Piuariu) 6

Primăria Cluj-Napoca are în vedere realizarea de astfel de proiecte de regenerare urbană în toate cartierele orașului, în concordanță cu SIDU – Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană

Advertisements
error: Content is protected !!