Foto Cluj. Parcări de biciclete sigure. Răzvan: „De data asta, felicit Primăria pentru a spune una si a face alta. M-au trimis oarecum la plimbare dar au făcut ce trebuia. Nu ma deranjează, prefer răspunsuri negative si fapte pozitive oricând!”

Updated on iulie 13, 2020 Primăria lucrează și la „detalii” accesul bicicletelor în parkinguri. În Cluj au fost realizate două parcări de biciclete în parkingurile Băișoara și Primăverii, fiecare cu câte 48 de locuri. De asemenea, toate noile parkinguri realizate de Primărie vor avea spaţii rezervate pentru biciclete.

Pe Facebook, Razvan Radu a scris: „De la idee la dezbatere si realizare practica: parcari de biciclete.
Tin sa precizez din start ca ideea initiala nu mi-a apartinut; in cadrul programului de Bugetare participativa din 2018, cineva a propus crearea de parcari de biciclete sigure (https://bugetareparticipativa.ro/…/parcari-de-biciclete-si…/).
Dupa un proces indelungat, proiectul a ajuns in faza de implementare efectiva si apoi dezbatere publica asupra regulamentului parcarilor, etapa in direct concretizandu-se in data de 4 iunie. (https://www.youtube.com/watch?v=tDQSOyoiqi0). Dintr-un Cluj intreg interesat de parcari auto si de biciclete, 4 oameni si-au gasit curajul sa participe, unul
din ei fiind subsemnatul.

Foto Cluj. Parcări de biciclete sigure. Răzvan: „De data asta, felicit Primăria pentru a spune una si a face alta. M-au trimis oarecum la plimbare dar au făcut ce trebuia. Nu ma deranjează, prefer răspunsuri negative si fapte pozitive oricând!” 1 Foto Cluj. Parcări de biciclete sigure. Răzvan: „De data asta, felicit Primăria pentru a spune una si a face alta. M-au trimis oarecum la plimbare dar au făcut ce trebuia. Nu ma deranjează, prefer răspunsuri negative si fapte pozitive oricând!” 2

Un punct aparte l-a reprezentat tema accesului in parcarile de biciclete, aceste prime doua variante-pilot fiind amplasate fizic in interiorul a doua parkinguri auto existente, Baisoara si Primaverii. Initial se dorea accesul pe calea pietonala cu multe restrictii dar in urma dezbaterii toti actorii participanti au inteles ca nu prea se cade asa intr-un oras european, si ar fi normal sa intri cu bicicleta „calare” sau pe langa ea, dar avand spatiu, la fel ca in marile orase europene. Ideea a fost bine primita atat de viceprimarul Dan Ștefan Tarcea cat si de primarul Emil Boc.

Drept urmare, la sedinta de Consiliu Local ce a urmat, au existat o serie de reglementari si modificari adoptate, insa majoritatea urmau sa aiba efect doar asupra parkingurilor ce se vor construi de acum inainte (efect pe viitor).
Am decis sa iau o mica actiune pe cont propriu si sa urmaresc cu ceva insistenta partea care mi s-a parut cel mai usor corectabila – accesul efectiv cu bicicleta in parking – pentru a facilita crearea unui prim exemplu de parking decent de biciclete. Parkingul apare in prima poza (cel din Parking Baisoara, cartierul Gheorgheni).

Foto Cluj. Parcări de biciclete sigure. Răzvan: „De data asta, felicit Primăria pentru a spune una si a face alta. M-au trimis oarecum la plimbare dar au făcut ce trebuia. Nu ma deranjează, prefer răspunsuri negative si fapte pozitive oricând!” 3

In situatia initiala (a doua poza), barierele erau strict pro-auto si bordurile nu ar fi permis accesul facil cu bicicleta.
Calea oficiala de a porni discutiile este de a trimite o sesizare sau cerere, ceea ce am si facut, solicitand in mod explicit aplicarea ideii lansate de domnul Tarcea (scurtati bariera si gata). Sesizarea a fost partial respinsa (a treia poza), pe motiv ca se vor aplica prevederi ale Codului Rutier.
„Multumesc frumos, nu asta am intrebat”, mi-am spus si am solicitat o discutie la Serviciul Parcari, pentru a vedea in detaliu care este intentia Primariei.
Deocamdata, amanasem discutia tete-a-tete din proprie initiativa, datorita cresterii numarului de cazuri Covid-19, pana si viceprimarul fiind in izolare.

Am constatat insa cu satisfactie ca, intr-o oarecare opozitie fata de raspunsul primit, bordura a disparut, banda laterala este latita si cea auto ingustata (poza 4) si bariera pare scurtata (ultima poza – se vad urmele autocolantelor, iar ultimul cuvant este trunchiat 🙂 ).
Nu stiu ce s-a intamplat in celalalt parking – Primaverii din cartierul Manastur – dar de data asta, felicit Municipiul Cluj-Napoca pentru a spune una si a face alta. M-au trimis oarecum la plimbare dar au facut ce trebuia. Nu ma deranjeaza, prefer raspunsuri negative si fapte pozitive oricand!

Foto Cluj. Parcări de biciclete sigure. Răzvan: „De data asta, felicit Primăria pentru a spune una si a face alta. M-au trimis oarecum la plimbare dar au făcut ce trebuia. Nu ma deranjează, prefer răspunsuri negative si fapte pozitive oricând!” 4

Asadar, incepem facilitarea folosirii bicicletelor :
– parcare cu card de acces, in parking auto
– parcarea e la parter
– bicicleta are acces catre locul sau de parcare intr-un mod la fel de facil ca si masina.

Dragi clujeni, informati-va, implicati-va, oferiti idei si criticati idei. Nu vizati oamenii, ci ideile si planurile. Se poate!”

Advertisements
error: Content is protected !!