Updated on noiembrie 27, 2025 Inspectoratul Școlar Județean Cluj a transmis primele precizări după incidentul neobișnuit cu elevul de la Colegiul Național „George Coșbuc”. „Elevul care s-a împiedicat a devenit brusc extrem de agresiv, atât fizic, cât și verbal cu doamna învățătoare, cu doamna director adjunct, neputând fi stăpânit de niciun adult aflat în curtea școlii.
Conducerea unității a informat părinții asupra celor întâmplate și a apelat Serviciul 112. Mama copilulul a sosit imediat la școală și a fost lovită și ea, de față cu cei prezenți, de asemenea și personalul medical de pe ambulanță a fost bruscat de elev. Politiștii au reusit să îl liniștească, fiind ulterios dus la spital pentru investigații suplimentare”- se arată în comunicatul IȘJ Cluj, preluat de Ziua de Cluj.
Conform sursei citate, conducerea școlii a dispus consilierea elevilor clasei de către consilierul școlar al unității, monitorizarea atentă a clasei de către doamna învățătoare, precum și intensificarea activităților educative pe linia prevenirii violentei în mediul școlar. De asemenea, învățătoarea va preda la clasă în prezența psihologului școlar, respectiv a cadrului didactic de sprijin.
Reprezentanții IȘJ Cluj subliniază importanța colaborării reale între părinți și școli, în special în ceea ce privește informarea privind eventuali factori de risc sau nevoi emoționale speciale ale elevilor, pentru a preveni astfel de situații: „Părinţii sunt parteneri în educaţie pentru că deţin informaţii relevante despre copiii lor. Relaţia de parteneriat între părinţi şi unitatea de învățământ presupune nu doar informarea părinţilor cu privire la programul activităților în care sunt implicaţi propriii lor copii, ci și responsabilitatea părinţilor, care trebuie să informeze școala despre factorii de risc, care ar trebui evitaţi în colectivitate, pentru integrarea copiilor cu afecţiuni de natură emoţională ori de altă natură, care ar putea afecta siguranța copiilor în mediul școlar”.
IȘJ precizează că școala a notificat Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj, care urmează să evalueze cazul și să stabilească măsurile necesare.
Horațiu Bota, directorul colegiului: „Nu ne putem explica ieșirea aceasta, fără precedent, așa ceva nu am mai întâlnit încă. Noi în fișa copilului nu avem informații, nu știam dacă elevul are sau nu probleme. Pot să vă spun că elevul nu este cu dosar CES: cerințe educaționale speciale.”
Din verificările ulterioare, a reieșit că familia îi oferă servicii specializate de terapie, însă nu ar fi informat pe nimeni de la școală, susțin inspectorii școlari din Cluj. Tot ei, alături de conducerea școlii, au luat decizia ca, de săptămâna viitoare, în clasa elevului să fie prezent și un profesor de sprijin, informează stirileprotv.ro.
Amalia Gurzău, purtătoare de cuvânt IȘJ Cluj: „Am considerat oportună această măsură, având în vedere că și ceilalți părinți din clasă ne-au semnalat îngrijorarea cu privire la climatul de siguranță în timpul orelor.”
Cristina Georgescu, psiholog: „Copiii, mai ales la vârsta aceasta, învață foarte mult prin imitarea comportamentelor. Social media este un factor foarte important, adesea copiii ajung să fie martori la un conținut care nu este adresat categoriei lor de vârstă. Un alt factor important este și cel psihologic, respectiv abilitatea copilului de a ști, identifica și de a-și gestiona emoțiile.”
