Cu cât se vinde Napolact către grupul ungar Bonafarm. Tranzacția așteaptă acordul Consiliului Concurenţei

Updated on octombrie 7, 2025 Cu cât se vinde Napolact către grupul ungar Bonafarm. Tranzacția așteaptă acordul Consiliului Concurenţei 1

Tranzacţia prin care grupul ungar Bonafarm, cunoscut pe plan local pentru brandul de lactate Sole-Mizo, vrea să preia Napolact se ridica la 76 de milioane de dolari, conform companiei de consultanţă EY care a făcut un clasament al tranzacţiilor din prima parte a anului. Ca valoare, tranzacţia din sectorul lactatelor se află pe locul trei în perioada amintită.

Tranzacţia aşteaptă însă acordul Consiliului Concurenţei. De asemenea, recent, şi deputatul Sebastian Burduja, fost ministru al energiei, a atras atenţia că Napolact nu reprezintă „un simplu activ comercial, ci un element de importanţă strategică în sectorul agroalimentar naţional. Astfel, el spunea că tranzacţia ar trebui să fie atent analizată de către autorităţile în măsura, scrie Ziarul Financiar. 

Grupul ungar Bonafarm, controlat de Sándor Csányi este cel mai bogat om din Ungaria, a semnat la jumătatea acestui an un acord cu grupul olandez FrieslandCampina pentru a prelua brandul românesc Napolact şi cele două unităţi de producţie din Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş.

Bonafarm este prezent în România prin intermediul companiei Sole Mizo din 2008, compania fiind activă în comerţul cu lactate. Drumul ungurilor în industria lactatelor din România a fost deschis la acea vreme de Gerbrant de Boer care înainte de a intra în echipa Sole Mizo, a condus FrieslandRomânia, inclusiv în perioada în care grupul olandez a preluat Napolact şi alte fabrici de lactate pe plan local. Bonafarm are un sistem integrat de producţie, având atât cultură mare, cât şi zootehnie, procesare de lapte şi carne, dar şi vinuri.

În 2024 (ultimele date disponibile), FrieslandCampina a avut o cifră de afaceri de 588 mil. lei, în creştere cu 4% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, compania a raportat o pierdere de 29 milioane de lei faţă de o pierdere de 200.000 de lei în anul anterior. În 2024, compania a avut un număr mediu de 422 de salariaţi, mai puţin decât în anul precedent. În piaţa de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine. Însă, Napolact este unul dintre cele mai puternice branduri româneşti din lactate.

Advertisements
error: Content is protected !!