Cine este Wang Ning, cel mai tânăr miliardar, care a sărit direct la 22 mld. dolari, datorită Labubu, păpuşa care a explodat în popularitate peste tot în lume

Updated on septembrie 22, 2025 Cine este Wang Ning, cel mai tânăr miliardar, care a sărit direct la 22 mld. dolari, datorită Labubu, păpuşa care a explodat în popularitate peste tot în lume 1

Fondatorul şi CEO-ul Pop Mart, Wang Ning, a devenit în iunie 2025 cel mai tânăr miliardar din China, cu o avere estimată la 22,1 miliarde de dolari, potrivit Forbes Real-Time Billionaires List. Doar cu un an înainte, în 2024, averea sa era de 7,59 miliarde dolari. Totul datorită lui Labubu, păpuşa care a explodat în popularitate pe fondul unei campanii internaţionale neaşteptate de publicitate, propulsată de celebrităţi precum Lisa (Blackpink), Kim Kardashian, Rihanna şi Dua Lipa.

Labubu, personaj apărut pentru prima dată în 2015 în cartea lui Kasing Lung, a fost lansat comercial abia în 2023, prin celebra formulă de „blind box” – cutii surpriză în care nu ştii ce figură primeşti până nu o deschizi. Strategia a prins imediat la publicul larg, dar şi în rândul colecţionarilor, iar în 2024, păpuşile Labubu au generat venituri de peste 419 milioane de dolari, înregistrând o creştere anuală de 726%, potrivit The Indian Express. Un exemplar Labubu de dimensiuni reale a fost vândut la o licitaţie din Beijing cu 1,08 milioane yuani (aproximativ 150.000 dolari), semn că piaţa secundară a păpuşilor atinge cote astronomice, scrie Ziarul Financiar.

Originar din Henan, China, Wang Ning s-a născut în 1987. A studiat publicitate şi a absolvit în 2009 la Universitatea Zhengzhou. A lucrat apoi la Sina Corporation, care deţine celebrul site de microblogging din China, Weibo. După un an de muncă acolo, Wang a decis să pornească pe cont propriu. În timpul unei călătorii la Hong Kong, Wang a descoperit magazine care vindeau produse în tendinţe şi şi-a dat seama că nu exista un astfel de magazin în China.

Cine este Wang Ning, cel mai tânăr miliardar, care a sărit direct la 22 mld. dolari, datorită Labubu, păpuşa care a explodat în popularitate peste tot în lume 2

A considerat că este de datoria lui să deschidă primul magazin de acest fel acolo. Astfel, Pop Mart s-a născut în 2010, deschizând primul magazin în faimosul hub tehnologic Zhongguancun din districtul Haidan al Beijingului. Pentru că s-a confruntat cu multe probleme în gestionarea magazinului, Wang s-a întors la şcoală şi s-a înscris la Şcoala de Management Guanghua din cadrul Universităţii Peking în 2014. În acea perioadă, Wang s-a concentrat şi pe vânzarea exclusivă de jucării. A decis, de asemenea, să le vândă în cutii „blind box”, ceea ce înseamnă că clienţii nu ştiu ce figurină vor primi atunci când cumpără una.

A fost o mişcare riscantă, dar una care a impulsionat succesul Pop Mart şi a devenit trăsătura distinctivă a produselor lor până în prezent. Wang a început şi să colaboreze cu artişti. Unul dintre primii artişti abordaţi a fost Kenny Wong din Hong Kong. Molly, figurina adorabilă cu ochi mari, a fost rezultatul colaborării, aducând totodată o creştere uriaşă a vânzărilor, care au ajuns la 73 de milioane de dolari în 2018. Până în 2020, Pop Mart a devenit publică la Bursa de Valori din Hong Kong. Acum, Pop Mart este estimată la incredibila sumă de 40 de miliarde de dolari şi are magazine în toată Asia, Oceania şi Europa. În ceea ce îl priveşte pe Wang, averea sa personală este estimată la circa 20 de miliarde de dolari, o diferenţă uriaşă faţă de momentul în care a început Pop Mart acum 15 ani.

Advertisements
error: Content is protected !!