Sunimprof Rottaprint, companie clujeană specializată în producţia de etichete autoadezive şi folii imprimate, fondată de antreprenorii Arnella Caetana Nechita-Rotta şi Cristinel Nechita-Rotta, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 189 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de anul anterior. Acest rezultat o plasează în top trei jucători din industria tipografiilor şi a editurilor din România.
Povestea companiei începe acum peste 30 de ani, când Arnella Caetana Nechita-Rotta a identificat o oportunitate în producţia de pungi de plastic ieftine, investind într-un utilaj second-hand. În prezent, Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică din România, specializată în etichete autoadezive şi ambalaje flexibile pentru produsele alimentare, de îngrijire personală şi detergenţi, scrie businessmagazin.ro.
În 2024, compania a înregistrat un profit net de 10,6 milioane lei, în creştere cu 8%, şi a avut un număr mediu de 231 de angajaţi, estimând extinderea echipei la 248 în 2025. În ciuda provocărilor anticipate în 2025, cauzate de scăderi în consum, instabilitate economică şi riscuri geopolitice, Rottaprint îşi menţine strategia de investiţii. Bugetul pentru acest an este de 5,8 milioane de lei, direcţionat în principal spre tehnologii care eficientizează producţia şi modernizarea echipamentelor.
Anul 2025 nu este unul lipsit de provocări, după cum spun oficialii de la Rottaprint, însă chiar şi într-un context dificil şi incert, compania alege să continue investiţiile în tehnologie. Pentru anul acesta, Rottaprint are un buget de investiţii în valoare de 5,8 mil. lei, transmit reprezentanţii companiei.
„Anul trecut ne-am concetrat activitatea, în primul rând, pe investiţii în tehnologie, cu focus pe integrarea de soluţii care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producţie. În plus, ne-am extins prezenţa internaţională şi ne-am consolidat portofoliul de clienţi atât din România, cât şi la nivel global. Anul acesta vom continua pe aceeaşi linie strategică de investiţii – în tehnologie şi inovaţie, care implică inclusiv achiziţia de utilaje noi şi modernizărea celor existente“, au detaliat aceştia pentru ZF.
Raporatat la piaţa în care activează, oficialii Rottaprint estimează că anul 2025 va fi marcat de provocări, pe fondul unor posibile scăderi ale volumelor de consum, influenţate de situaţia geopolitică din Europa de Est şi de recesiunea deja instalată în Europa de Vest.
Compania din Apahida, judeţul Cluj, are o prezenţă internaţională consolidată, cu două centre logistice în România (Braşov şi Ilfov) şi două în Ungaria şi Germania. În 2024, a exportat produse în 16 ţări din Europa, SUA şi Asia, cele mai importante pieţe fiind Ungaria, Germania, Austria, Olanda, Franţa şi Polonia. Cele mai solicitate produse de către clienţii internaţionali au fost etichetele autoadezive, capacele din aluminiu, tagurile şi manşoanele igienice, în special pentru industria alimentară şi sectorul chimic.
Pentru 2025, Rottaprint estimează o cifră de afaceri de 207 milioane lei şi un profit net de 13 milioane lei. Într-o piaţă în care cei mai mari zece jucători au generat 1,8 miliarde lei în 2024, compania se menţine pe podium, alături de Imprimeria Naţională şi Inform Lykos.