Cum funcționează noile radare inteligente. Poliția pregătește 700 de dispozitive mobile

Updated on martie 4, 2025 Cum funcționează noile radare inteligente. Poliția pregătește 700 de dispozitive mobile 1

Poliția anunță că, de la 1 martie, sistemul de radare e-SIGUR este operațional în toată țară. Șoferii care încalcă regulile de circulație pot fi sancționați, pe baza imaginilor înregistrate de camerele mobile, fără să fie opriți în trafic.

Amenda vine acasă, prin poștă. Dacă sunt atenți, șoferii pot observa radarele pe marginea drumului – vor fi mereu însoțite, de o mașină inscripționată cu însemnele poliției.

700 de dispozitive au fost distribuite polițiștilor rutieri din toată țara. Au încorporate cameră video, aparat de fotografiat digital și un sistem de măsurare a vitezei cu laser. Pot identifica vehiculele din trafic: marca, numărul de înmatriculare și chiar fața conducătorului auto. Deocamdată sunt trimise în teren doar unele, conform unei planificări care nu este publică, informează stirileprotv.ro.

Adrian Iosif, subcomisar Poliția Rutieră Prahova: „Practic, activitatea constă în utilizarea dispozitivelor portabile, montate pe un trepied la un loc vizibil, captarea de imagini ce sunt ulterior transmise poliției rutiere și analizate.”

Aparatul bate la o distanță de peste 1 kilometru.

Imaginile se încarcă pe un server al Ministerului de Interne la care au acces toate structurile de poliție și unde sunt procesate. Proprietarii vehiculelor primesc o notificare și au la dispoziție 5 zile să furnizeze datele conducătorului auto. Acesta va fi amendat.

Potrivit proiectelor guvernamentale, sistemul e-SIGUR se va dezvolta. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va amplasa și ea, pe drumurile naționale 400 de camere cu radar fixe.

Imaginile înregistrate de acestea vor fi transmise în centre de management a traficului, care vor emite alerte privind posibile încălcări ale codului rutier, ori absența rovignetei. Mai e mult, totuși, până acolo. Deocamdată, CNAIR nu a lansat licitația pentru implementarea sistemului.

Cele mai multe locuri unde s-au produs accidente din cauza vitezei și care ar trebui monitorizate sunt pe DN1, DN6, DN2, DN 17 și DN7. Majoritatea punctelor critice se află în afara localităților.

Advertisements
error: Content is protected !!