Compania minieră Cupru Min SA Abrud, care exploatează cel mai mare zăcământ de cupru din țară la Roșia Poieni, a achiziționat recent cele mai mari camioane vândute vreodată în România. Acestea vor fi folosite pentru a transporta minereul de la cariera uriașă la uzina de prelucrare din Dealul Piciorului.
Achiziția acestor camioane de mare capacitate reprezintă o investiție importantă pentru Cupru Min Abrud, care își propune să eficientizeze procesul de transport al minereului și să crească productivitatea exploatării miniere de la Roșia Poieni.
În continuare, zăcământul este prelucrat într-o formă primară și apoi vândut în străinătate. Ca urmare a închiderii tuturor combinatelor care prelucrau minereul de cupru în România, compania minieră Cupru Min SA vinde concentratul unui trader străin, care îl transportă în afara țării. Anual, în lunile ianuarie-februarie, Cupru Min SA organizează o licitație internațională pentru vânzarea concentratului de cupru exploatat în cariera de la Roșia Poieni, scrie ziarulunirea.ro.
„Am livrat cele mai mari camioane vândute vreodată în România. Am transformat 16 colete, în doi giganți. Cu o capacitate uriașă și performanțe de neegalat, aceste camioane sunt gata să își demonstreze eficiența și rezistența în cele mai provocatoare medii de lucru”, transmite operatorul economic care a intermediat vânzarea celor două autobasculante cu o capacitate de transport de peste 100 de tone, fiecare. Valoarea unui astfel de camion uriaș a fost mai mare de 1 milion de euro. Cupru Min deține în parcul auto și alte super-camioane, capacitatea maximă de transport a acestora fiind de 90 de tone.
Cele două autobasculante CAT 777, asamblate la fața locului, pentru că era imposibil transportul acestora pe șosele, dețin câteva recorduri în domeniu. Motorul are o putere totală de 711 kw și dezvoltă o viteză maximă, în treapta a șaptea, de 67 km/h. Capacitatea rezervorului este de 1.140 de litri, iar sistemul de răcire necesită 212 litri de lichid special. Motorul are nevoie de 222 de litri de ulei, iar sistemul de frânare trebuie completat cu 420 de litri de lichid.
Sistemele de direcție și de transmisie necesită, de asemenea, o cantitate de 185 de litri de ulei. Una dintre cele șase anvelope necesare super-camionului are o greutate de 1,3 tone și o înălțime de 2,7 metri. O astfel de anvelopă costă circa 12.000 de euro. Autobasculanta are o înălțime totală de 4,7 metri, o lungime de 10 metri și o lățime de 5,2 metri. Fără încărcătură are o greutate de 65 de tone. Cele două camioane vor contribui la creșterea capacității de exploatare a societății din județul Alba.