În premieră pentru România, anul acesta se va lucra concomitent la patru tuneluri de autostradă. Potrivit oficialilor de la drumuri, pe Sibiu-Pitești am putea vedea, în primăvară, luminița de la capătul primului tunel săpat în stâncă.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Primul tunel, cel mai avansat, Tunelul Daniela, va fi finalizat la nivel de săpătură undeva în prima parte a lunii martie, la o lună, o lună și jumătate distanță față de finalizarea săpăturii spre Sibiu. Există un decalaj de o lună pentru că trebuie să se păstreze un nivel de reziliență, ele fiind două fire de tunel paralele, nu se poate săpa în același timp în aceeași zonă, și există un decalaj de aproximativ 100 de metri între cele două fire de tunel”.
Încep săpăturile la cel mai mare tunel de autostradă din România
Tunelul care străpunge Dealul Momaia, aflat pe tronsonul 4, între Tigveni și Curtea de Argeș, are 1,3 km și este în cărți pentru o finalizare anticipată, în 2026. Tot pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, în următoarele două săptămâni vor începe săpăturile și la cel mai mare tunel construit în România, informează stirileprotv.ro.
Al doilea tunel de pe cea mai așteptată autostradă din țara noastră va fi construit pe lotul 3, între Tigveni și Cornetu. Este format din două galerii, cu câte două benzi pe sens: Sibiu-Pitești și Pitești-Sibiu.
Tunelul Poiana are în total 1,7 kilometri, iar constructorul va folosi un utilaj TBM, cunoscut sub numele de „cârtiță mecanică”. Cu o astfel de tehnică, constructorul va săpa tunelul și va instala segmente de beton pentru a-i întări pereții. Secțiunea de 37 de kilometri ar urma să fie gata abia în 2027.
După ani de întârzieri și termene amânate, se lucrează și între localitățile Marginea și Holdea. Este vorba de singura porțiune lipsă din A1, de la Sibiu până la granița cu Ungaria. Tronsonul, supranumit „Autostrada urșilor” pentru că va avea două tuneluri care să asigure culoare de trecere pentru animalele sălbatice, ar urma să fie gata tot în 2026.