(Video) Imagini din dronă. Lucrări prin noroi pe Autostrada Transilvania, între Zimbor și Poarta Sălajului. Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna octombrie

Updated on decembrie 9, 2024 (Video) Imagini din dronă. Lucrări prin noroi pe Autostrada Transilvania, între Zimbor și Poarta Sălajului. Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna octombrie 1

Lucrările la lotul Zimbor-Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania, atribuit constructorului UMB în 2020, întâmpină întârzieri semnificative. Deși inițial se preconiza finalizarea în 2023, termenul a fost extins până în 2026. Ritmul lucrărilor a încetinit considerabil în ultima perioadă, în ciuda mobilizării inițiale masive.

Echipele UMB sunt din nou active pe șantierul de la Zimbor-Poarta Sălajului, luptându-se cu condițiile dificile de teren. Lucrările de amenajare a albiei pârâului Almaș, în special, par extrem de solicitante. Deși lotul este scurt, complexitatea proiectului, cu numeroase viaducte și terenul accidentat, explică dificultățile întâmpinate, informează Ziua de Cluj. 

A3: Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului
Lungime: 12,24 km.;
Antreprenor: Asocierea S.C. SA&PE Construct S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L.;
Valoare contract: 836,89 de milioanede  lei fără TVA;
Sursa de finanțare: PNRR;
Termen deschidere: decembrie 2026.

Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna octombrie este dominat de UMB
Cel mai mare constructor român de autostrăzi, grupul UMB, domină în luna octombrie topul de profil, dar nu cu lucrările de pe Autostrada Transilvania, ci cu progresele de pe Autostrada Moldovei A7.

Locul 1. UMB, cel mai puternic grup românesc din domeniul construcțiilor de drumuri, s-a situat și în octombrie pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi, cu progres de 15 puncte procentuale pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani. Tot UMB se află în top cu un avans de 13 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord al aceluiași tronson din A7m, informează media9.ro.

Locul 2. Pe următoarea poziție se află asocierea condusă de turcii de la Ozaltin, care a raportat un progres de 12 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), de asemenea dat în trafic. Turcii de la Ozaltin vor construi cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania.

Locul 3. Austriecii de la Porr Construct, care a avansat cu 3,95 de puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești.

Locul 4. În top revine UMB, cu un progres de 2,54 de puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3).

Locul 5. Italienii de la WeBuild ocupă această poziție cu un avans de 2,02 puncte procentuale la secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș din A1 Sibiu – Pitești. Și din această secțiune lungă de 30,35 de kilometri, autoritățile vor să dea în trafic până la final de an circa 15 kilometri.

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în luna octombrie 2024
Potrivit CNAIR, pe loturile de pe A3 unde se lucrează, progresele sunt următoarele:

Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor (30,06 km), stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna octombrie a fost de 78,3%, cu 1,4 % mai mult decât în august 2024 (76,9%). Constructorul pe acest lot este Spedition UMB. Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite de către antreprenorul turc Ozaltin.

Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km), stadiul fizic a fost de 62,92%, cu 2,54% mai mult decât în luna precedentă (60,38%). Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR, iar termenele au fost extinse, la cererea constructorului Spedition UMB, pentru iulie 2026, respectiv decembrie 2026.

Advertisements
error: Content is protected !!