Un elev care luase 3,50 la Matematică a fost notat cu 9,75 după contestație la Evaluarea Națională

Updated on iulie 9, 2024 Un elev care luase 3,50 la Matematică a fost notat cu 9,75 după contestație la Evaluarea Națională 1

Un elev de la Școala Gimnazială “Duiliu Zamfirescu” Focșani, județul Vrancea, care a primit 3,50 la Matematică a obținut după contestație nota 9,75 la Evaluarea Națională 2024, conform rezultatelor publicate de Ministerul Educației.

Elevul a avut inițial nota 9,50 la Limba română, 3,50 la Matematică. După contestație, elevul a primit 9,75 la Matematică, iar în final are media 9,65 la Evaluarea Națională 2024, informează edupedu.ro.

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea susţine că ar fi fost vorba de „o eroare umană de încărcare a tezei pe platforma de evaluare” şi că s-ar fi luat măsuri împotriva asistentului care a greşit.

„În cazul lucrării de la proba scrisă de matematică cu diferenţă de notare a fost o eroare umană de încărcare a tezei scanate pe platforma de evaluare. În urma afişării rezultatelor în data de 03.07.2024, candidatul a făcut contestaţie, lucrarea a fost scanată, reîncărcată pe platformă şi a fost evaluată. Comisia Judeţeană de organizare a evaluării naţionale a luat măsuri asupra asistentului 1, în conformitate cu prevederile art.26 alin (5) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011, Anexa 2 la Ordinul nr.4.801/ 31.08.2010, cu privire la organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011, valabilă şi în anul şcolar 2023-2024”, se arată marţi într-un comunicat al ISJ Vrancea.

Cazurile de acest fel nu sunt scoase în evidență de Ministerul Educației în analiza publicată. În graficele afișate pe site apar modificări de punctaj până la cel mult 1,95 puncte în plus și -1,45 puncte în minus.

Totuși, fără să știm dacă despre aceste cazuri este vorba, Ministerul explică în comunicatul de presă că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.

Advertisements
error: Content is protected !!