(Video) Bun și la Cluj? Primul limitator de viteză inteligent din România a fost instalat la Snagov. Cum funcționează

Updated on mai 7, 2024  

(Video) Bun și la Cluj? Primul limitator de viteză inteligent din România a fost instalat la Snagov. Cum funcționează 1

Dispozitivul dispune de senzori montați în asfalt, care detectează vehiculele ce depășesc viteza legală în preajma trecerii de pietoni, unde este amplasat.
Dacă acest lucru se întâmplă se ridică, iar dacă șoferii încetinesc, coboară din nou în asfalt. Tehnologia vine din Mexic.

Șoferii și motocicliștii care circulă pe drumul județean din Ghermănești, județul Ilfov, sunt avertizați de la peste 150 de metri că în față urmează o trecere de pietoni cu limitator de viteză inteligent, scrie Stirile Pro Tv.
Bumperul se ridică la 6 centimetri și jumătate dacă senzorii din asfalt detectează o viteză mai mare de 30 de kilometri pe oră. Dar coboară, dacă șoferii se încadrează în această limită.

Șofer: „Eu acum am văzut când a trecut motocicleta pe lângă mine, că s-a ridicat în sus și s-a lăsat în jos. Deci este pe bază de viteză. Foarte bine, e un lucru bun mai ales aici, la școală.”

În plus, sistemul are un buton pe care pietonii îl pot apăsă în momentul în care vor să treacă strada în siguranță, iar limitatorul se ridică.

Mihai Anghel, primarul comunei Snagov: „Pe carosabil este o zonă de „Atenție, trecere de pietoni”. Exact acolo este montat un senzor în asfalt. Dacă va respecta, viteza, uitați-l respectă, se aprinde verde, începe să coboare bumperul, participantul la trafic trece fără nici un fel de problemă. A venit cineva cu viteză foarte mare, chiar cu un jeep și decât a trecut peste el, într-adevăr nu este ok pentru mașină, dar mașina și-a ținut traiectoria normală.

Tehnologia vine din Mexic, dar a fost adusă în Europa de un român. Montarea limitatorului de viteză inteligent pe un singur sens ar presupune un cost de 130.000 de lei. Dispozitivul din Ghermănești a fost însă montat gratuit, în cadrul unui proiect pilot, scrie TVR Info.

Felix Șerb, administratorul firmei care implementează sistemul în România: „Am avut foarte multe dialoguri cu autoritățile. Majoritatea își doresc să implementeze acest sistem și am simțit că este mare nevoie de implementarea unui sistem pilot în prima fază. El fiind oarecum necunoscut.”

Reporter: „Cu cât a scăzut numărul de accidente în Mexic după implementarea acestui sistem?
Juan Carlos, fondatorul proiectului în Mexic: Într-o zonă, în fiecare săptămână se produceau accidente. După ce am instalat limitatorul inteligent, nu au mai fost accidente deloc. Comportamentul șoferilor s-a schimbat. La început 90% din ei nu respectau viteza în zona aia, iar la două luni de la instalare 90% din ei deja respectau regulile.”

Advertisements
error: Content is protected !!