Updated on octombrie 13, 2020 Autoritățile au anunțat 170 de infectări la Cluj, locul 1 în România la cazuri coronavirus în ultimele 24 de ore. Rata de incidență în județul Cluj este de 1,8 (mai mare în municipiu) iar la București este 2,69 (*indicele este raportat la populația de 2.151.665 de locuitori)
Profesoara Cristina Tunegaru: „În zilele următoare, tot Bucureștiul va intra în scenariul roșu, școlile se vor închide și ne vom întoarce la nefericitul sistem ‘online’.
Până atunci avem nevoie de câteva măsuri urgente:
1. Să aducem tabletele/ laptopurile în școli, toți copiii trebuie să aibă dispozitive și conexiune la internet. Sper că până acum directorii și inspectorii cunosc situația particulară a fiecărui copil. Nu prin meditații particulare, nu prin eforturile părinților care iau rolul învățătorului ducem țara asta mai departe, ci prin investiții în educație. Școala nu poate fi accesibilă doar celor care își permit.
2. Să creăm o platformă județeană/ națională unitară pe care să lucreze toți profesorii, să se conecteze video cu elevii lor, să încarce materiale și să verifice teme. Până acum, profesorii sau școala au selectat platforma de lucru, adeseori copiii navigând printre softuri într-un haos total. Un astfel de program ne permite să vedem câți copii nu participă la orele online și am avea, în sfârșit, o imagine unitară asupra educației în pandemie. Doar cunoscând gravitatea problemei, putem schița soluții. Mai mult, elevii ar putea urmări activități realizate de alți profesori.
3. Să construim un sistem de suport tehnic pentru profesorii care nu știu cum să utilizeze platformele educaționale. În țara programatorilor, noi nu îi putem învăța pe profesori cum să folosească Zoom astfel încât să nu le fie atacate orele de adolescenți străini puși pe șotii. E nerealist să crezi că profesorii vor învăța singuri.
4. Să creăm un ghid clar pentru predarea în online: ce metode să folosim, cum să structurăm ora, cum facem evaluarea. Școala nu se face după ureche.
5. Să existe un dialog uman între inspectori și directori/profesori, fără atitudini servile, asumări imposibile, raportări cosmetizate. Noi, oamenii educației, respectându-ne crezul, răspundem doar în fața elevilor noștri.
Până atunci, eu continui să susțin ore de pregătire pentru Evaluarea națională cu elevii de clasa a VIII-a”.