Updated on noiembrie 1, 2025 Lidl aduce în Cluj una dintre cele mai moderne experiențe de cumpărături, prin lansarea sistemului „Scan & Go” direct în aplicația Lidl Plus. Clujenii pot acum să scaneze produsele cu telefonul mobil în timp ce le adaugă în coș, iar plata se face rapid la casele self-service, fără a mai sta la coadă. Noua funcționalitate este testată în mai multe orașe din țară, inclusiv în Cluj-Napoca, și marchează un pas important în digitalizarea serviciilor Lidl, oferind clienților o experiență de cumpărături mai simplă, mai rapidă și adaptată stilului de viață modern.
Lidl se alătură retailerilor care investesc în digitalizarea experienței de cumpărături. Dacă anul trecut testarea Scan & Go s-a făcut în magazine din Olanda, Belgia și Germania, retailerul a extins din această toamnă țările testarea și în regiunea noastră. Sistemul mai este testat și în 20 de magazine din Polonia, dar și în 12 unități din România. „Pentru a le oferi clienților noștri o opțiune suplimentară, inovatoare și eficientă de a finaliza și plăti cumpărăturile, testăm în prezent noua funcție „Scan & Go” în cadrul aplicației Lidl Plus în 12 magazine din România, în orașe precum București, Ploiești, Cluj, Timișoara, Baia Mare sau Satu Mare. Clienții își scanează produsele cu propriul smartphone în timp ce fac cumpărături, le pun direct în sacoșa de cumpărături și plătesc la final la casele de marcat self-service”, a spus pentru Economica.net Maria Mihai, Head of Corporate Affair Lidl România.
În magazinele unde se testează acest serviciu clienții Lidl sunt anunțați fie prin intermediul robotului, fie prin promoteri sau la raft.
Cum cumperi cu Scan & Go la Lidl
Din aplicația Lidl Plus, clienții trebuie să scaneze codul QR al magazinului pentru a începe, disponibil pe cărucioare la intrare sau pe etichetele wobbler de la rafturi. Apoi, se pot scana produsele pe măsură ce le adaugă în coș. Produsele vor apărea în coșul digital din aplicație. Pentru plată, clienții trebuie să meargă la o casă semnalizată SCO, să scaneze cardul Lidl Plus și toate produsele vor fi adăugate în mod automat la totalul de plată. Pentru articolele la vrac, precum fructe sau legume, articolele trebuie cântărite și apoi scanat codul de bare de pe eticheta generată de cântar. În cazul produselor de panificație, va fi scanat codul de bare de pe eticheta de la raft.
Cumpărătorii vor putea modifica și cantitatea produselor în aplicație, iar dacă sunt eliminate produse din coșul digital, acestea trebuie returnate la raft, acolo de unde au fost luate.

