Ministerul Transporturilor a emis miercuri, 8 octombrie, autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului de pe Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș de pe Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca și Oradea. Valoarea lucrărilor autorizate este de 78,54 milioane de lei, fără TVA, informează economedia.ro.
În vară, autoritățile locale se lăudau că lucrările la pasaj încep în luna iulie. „Vestea bună e că, așa cum se prezintă datele, în luna iulie încep efectiv lucrările la pasaj”, anunța în urmă cu câteva luni viceprimarul Dan Tarcea. Cu toate acestea, lucrările pentru pasajul care ar fi trebuit terminat anul viitor nici acum în luna octombrie nu au început.
Tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireş, lotul 1 al obiectivului ”Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, s-a închis total începând cu data de 1 iulie 2024 și va rămâne închis până pe 30 aprilie 2026, pentru desfăşurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii pe întregul traseu, în lungime de 30,41 kilometri.
Club Feroviar arăta că lucrările de modernizare pe calea ferată Cluj-Napoca – Aghireș, executate de Asocierea Railworks, au ajuns la finele lunii mai 2025 la un stadiu fizic de 33%.
Pe 30 decembrie 2022, CFR SA a semnat contractul de modernizare și electrificare a lotului Cluj-Napoca – Aghireş cu asocierea Railworks (Alstom Transport și Arcada Company SA).
Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș are o lungime de 31 kilometri, contractul are o valoare de 1,6 miliarde lei, iar asocierea RailWorks (Alstom-Arcada) urmează să modernizeze 13 poduri și să execute unul nou la Cluj-Napoca – Tăietura Turcului.