Cel mai mare parc comercial din Transilvania prinde viață! Mega-proiectul care schimbă fața Clujului: 45.000 mp de shopping, entertainment și natură într-un singur loc

Updated on iunie 18, 2025 Cel mai mare parc comercial din Transilvania prinde viață! Mega-proiectul care schimbă fața Clujului: 45.000 mp de shopping, entertainment și natură într-un singur loc 1

URBANO GROUP, dezvoltatorul care investește peste 100 de milioane de euro în URBANO SHOPPING & LIVING, cel mai mare parc comercial din Transilvania, a obținut autorizațiile de construcție necesare pentru demararea lucrărilor din Etapa 1 a proiectului.

Astfel, au fost obținute autorizațiile de construcție pentru Galeria Comercială și pentru elementele de urbanizare, respectiv accesele, drumurile interioare și rețelele. Autorizațiile pentru clădirile Hornbach și Selgros, și ele parte din Etapa 1 a proiectului, sunt gestionate de cei doi retaileri, conform propriilor calendare de investiții.

În urma obținerii autorizațiilor necesare, URBANO GROUP anunță trecerea la faza de construcție, iar deschiderea oficială a etapei întâi din cadrul Parcului Comercial URBANO SHOPPING & LIVING este programată pentru trimestrul 1 2026. ”Ne bucuram să declarăm astăzi începerea lucrărilor la noua noastră investiție – Parcul Comercial URBANO SHOPPING & LIVING – un proiect prin care GRUPUL URBANO își extinde prezența la nivelul Zonei Metropolitane Cluj. Avem șansa să dezvoltăm cu pasiune și resurse dedicate, pentru un obiectiv simplu: să oferim comunității, prin investiția noastră, o noua destinație de calitate ce va contribui la îmbunătățirea experienței comerciale din regiune”, a declarat Alexandru Șerban, co-fondator URBANO GROUP.

URBANO SHOPPING & LIVING este dezvoltat pe un teren de 25 de hectare situat pe teritoriul comunei Florești, în inima Zonei Metropolitane Cluj. La finalul prime etape a proiectului, URBANO GROUP și partenerii săi vor livra pe piață 45.000 mp de spații comerciale și de servicii dezvoltate pe 155.000 mp, din totalul de 245.000 mp disponibili.

Prima etapă a proiectului URBANO SHOPPING & LIVING (2025 – 2026) va integra peste 30 de retaileri într-un mix optim format dintr-o galerie comercială multi-brand (14.900 mp GLA), un retailer de bricolaj – Hornbach, un hipermarket cash&carry – Selgros, un supermarket și un fast-food hub de tip drive-thru care va reuni cele mai importante nume din domeniu într-un concept inedit pentru regiunea Transilvaniei.

A doua fază a proiectului (2026 – 2028) va aduce un concept unic pentru piața din România: un mix atractiv de retail, servicii comunitare și centru de divertisment pentru familie, care va oferi diverse experiențe culturale, de edutainment și agrement, o zonă de sport interioară și în aer liber, servicii de ospitalitate și evenimente, dar și alte funcțiuni orientate către comunitate.

Pentru un impact optim la nivel metropolitan, conceptul URBANO SHOPPING & LIVING a fost definitivat în urma consultărilor atât cu comunitatea din Zona Metropolitana Cluj, cât și cu autoritățile locale și județene, respectiv Primăria Florești și Consiliul Județean Cluj.
“Nevoile și prioritățile în dezvoltarea unei localități se pot analiza și stabili doar prin dialogul constructiv între investitori, comunitate și administrație. Acest aspect reprezintă un factor extrem de important în domeniul nostru. Proiectele majore de urbanizare sunt embleme în evoluția orașelor și trebuie să rămână repere de bune practici ce vor inspira viața comunității pe termen lung”, a afirmat Ciprian Comșulea, Project Director URBANO GROUP.

Dialogul activ cu comunitatea din zonă se regăsește în forma finală a proiectului, în special pe partea de mediu, mobilitate și accesibilitate:
dezvoltatorul vizează certificarea BREEAM cu accent pe soluții verzi și durabile: eficiență energetică și producție de energie regenerabilă, mobilitate ecologică, conexiune la sistemul de transport local, piste de biciclete, zone verzi și management ecologic al apei și deșeurilor.
URBANO SHOPPING & LIVING are prevăzută o stație de transport în comun pentru autobuzele metropolitane, iar în viitor va beneficia de acces direct la Centura Metropolitană Cluj (TR35), precum și la pista metropolitană de biciclete proiectată de-a lungul râului Someș.
Dezvoltatorul a propus modernizarea sensului giratoriu de la intersecția DNA/E60 cu DJ107M cu scopul de a crește capacitatea acestuia și de a fluidiza traficul, realizând deja proiectarea acestui obiectiv și urmând să doneze terenul necesar. Parcul Comercial va fi accesibil din DN1/E60 Cluj-Napoca – Oradea, iar la 1,2 km se află nodul Gilău al Autostrăzii Transilvania (A3).

Cel mai mare parc comercial din Transilvania prinde viață! Mega-proiectul care schimbă fața Clujului: 45.000 mp de shopping, entertainment și natură într-un singur loc 2

Proiectul URBANO SHOPPING & LIVING va avea un impact social puternic și va dezvolta centrul și vestul Zonei Metropoliltane Cluj din punct de vedere economic.
Parcul Comercial va avea un efect pozitiv prin remodelarea profilului de mobilitate a comunității față de destinațiile de proximitate pentru cumpărături, servicii și divertisment din zona Florești / Gilău.
Proiectul va genera peste 500 de locuri de muncă în Zona Metropolitană Cluj, cu impact direct în comunitățile locale din Florești, Luna de Sus și Gilău, atât în perioada de construcție și dezvoltare, cât și după operaționalizarea Parcului Comercial.
Componenta verde este o prioritate în dezvoltările URBANO, în proiect regăsindu-se un mix de soluții cu impact în responsabilitatea față de mediu și confortul comunității: peste 5 ha de spații verzi (din care 3,8 ha spații verzi vor fi amenajate în Etapa 1 a proiectului), managementul apei pluviale în integrare cu zone de iazuri și sistemele de irigații, management energetic eficient și performant, soluții de producție a energiei din surse regenerabile, accesibilitate cu ajutorul mijloacelor de transport în comun, stații de încărcare pentru biciclete și mașini electrice, acces velo și pietonal la culoarul verde-albastru metropolitan de-a lungul Someșului.

URBANO GROUP are în portofoliu proiecte premium în domeniile logistic-industrial, rezidențial și comercial. Grupul este activ din 2016 în orașul Cluj-Napoca și în Zona Metropolitană Cluj, concentrându-se pe generarea unor schimbări pozitive în comunitate prin revitalizarea zonelor urbane și periurbane.
Pentru operațiunile de leasing aferente Parcului Comercial URBANO SHOPPING & LIVING, agentul exclusiv selectat este Nhood România, o companie cu expertiză vastă în dezvoltarea și operarea de proiecte urbane durabile, cu funcțiuni integrate.

Advertisements
error: Content is protected !!