Mr Beast, cel mai cunoscut YouTuber din lume, și influencerii invitați de el au petrecut o săptămână în Salina Turda. Youtuberul american cu peste 320 de milioane de urmăritori şi o avere de 700 de milioane de dolari a provocat 11 cunoscuţi influenceri la un test de supravieţuire în salina Turda, la 40 de metri sub pământ.
Filmarea din salina Turda a fost în topul celor mai urmărite clipuri de pe youtube în Canada, Statele Unite, Brazilia, Australia şi Europa. Aproape 50 de milioane de oameni au văzut-o. Ca să atingă acest număr de vizitatori, fosta mină de sare ar avea nevoie de 83 de ani. 600.000 de turişti o explorează anual.
Youtuberii au filmat aventura subternă în iulie, când Salina Turda a fost închisă pentru public. Primăria a încasat un milion de euro ca să îl lase pe Mr. Beast şapte zile în subteran, informează observatornews.ro.
Totuși, unele surse au declarat pentru „Adevărul” că vorbim despre o chirie de aproximativ 400.000 de euro pentru săptămâna petrecută de cel mai cunoscut youtuber din lume.
„În vara aceasta am avut şi 7.000 de vizitatori pe zi. Cu siguranţă, la 300 şi ceva de milioane de vizualizări pe care le poate avea acest clip se va intensifica. Noi am făcut deja demersurile pentru ca Salina Turda să intre în patrimoniul UNESCO”, spune Cristian Octavian Matei – primar Turda.
Alături de alți influenceri cunoscuți, printre care JiDion, Sam și Colby, Kai Cenat, Logan Paul, IShowSpeed, MrBeast a petrecut 7 zile și 6 nopți în salina, dormind pe debarcaderul lacului subteran al Minei Terezia, aflat la o adâncime de 112 metri.
„Au sosit în prima noapte înainte de miezul nopții, după ce au preluat-o și au plecat dimineața în a șaptea zi”, a explicat pentru „Adevărul”, președintele Consiliului de Administrație al Salinei Turda, Dragoș Filip, despre culisele vizitei unuia dintre cei mai cunoscuți youtuberi din lume – Mr. Beast.
Filip susține că încă nu s-a văzut o creștere a numărului de bilete vândute la Salină, în condițiile în care clipul a fost publicat sâmbătă, dar cu siguranță „s-a făcut multă publicitate pozitivă, toate publicațiile și posturile vorbesc despre acest lucru. Ținând cont că publicul țintă nu locuiește în România, va dura pana vor începe să se vadă rezultate”.
Întrebat despre provocările organizatorice ale celor 7 zile în care câțiva dintre cei mai cunoscuți influenceri din lume au fost la Salina Turda, Filip a susținut:
„Să știți că au fost provocări datorită numărului mare de personal al echipei lui MR Beast, dar sub îndrumarea personalului Salinei, s-au descurcat, au avut echipe de logistică care am dus echipamentele unde a fost nevoie. Estimez undeva peste 50 de persoane cu totul, la un moment dat, când au fost și majoritatea youtuberilor cred că au fost peste 70”.
Cele mai mari două provocări au fost, spune reprezentantul salinei,, „să ținem sub secret operațiunea și să lucrăm tot timpul cu echipa lor de filmare astfel încât să nu apară probleme și locația să fie protejată și apreciată”.
Filip e de părere că Mr Beast a auzit de Salina Turda datorită faptului că obiectivul este promovat an de an la târguri de turism.
Președintele Consiliului de Administrație susține că influencerii au dormit 6 nopți și au petrecut 7 zile non-stop în salină, iar din ce a discutat cu echipa lui, „MR Beast nu s-a simțit niciodată mai bine, mă refer la sistemul respirator. Chiar a zis că a fost încântat de perioda petrecută și de beneficile asupra sistemului lui de sănătate. Eu le-am spus la început că e și o baza de tratament, acum nu știu cât de mult m-au luat în serios, dar la final sigur m-au luat”.
Echipa lui Mr Beast și ceilalți YouTuberi nu au stat să vadă prea mult împrejurimile: „Nu au zăbovit prin zonă. Mă refer aici la Mr.Beast și cei apropiați care apar în filmare. Staful lui a fost cu ceva timp înainte să observe și să fie informat de tot ce e acolo.”