O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme. Zidul de sprijin se mișcă

Updated on martie 19, 2021 O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme. Din cauza infiltrațiilor de apă, zidul de sprijin deja executat se mișcă

Reprezentanții societății civile, care militează pentru dezvoltarea infrastructurii, cer întâi rezolvarea problemelor legate de infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, scrie digi24.ro.

O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme. Zidul de sprijin se mișcă 1

Soluția tehnică nu a fost încă aprobată, așa că nu se știe deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului.

Solul argilos și infiltrațiile de apă din în zona Oiejdea, la intersecția cu DN1, dau emoții cu privire la finalizarea anul acesta a celor 24 de kilometri din autostrada Sebeș – Turda, între Sântimbru și Aiud. Și așa ritmul de lucru al grecilor de la Aktor, constructorului șoselei, este unul greoi, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API).

Ionuț Ciurea, președintele API: “Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja forați. Zidul de sprijin care este deja executat se mișcă. Nu se mișcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se știa că e o zonă cu probleme, dar nu se știa la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective și cam care ar fi soluția astfel încât să țină din prima. Până nu se rezolvă acolo și nu vedem soluția de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului”.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: “Se va găsi o soluție. Nu este culmea tehnicii. E nevoie de niște ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de niște drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect. Se va găsi o soluție tehnică. Sunt vreo două, trei care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluție astfel încât acest lot să fie finalizat în acest an”.

Constructorul grec dă, însă, asigurări că șoferii vor putea circula pe cei 24 de kilometri de șosea rapidă până la vară, în condițiile în care șantierul se apropie de un stadiu fizic de 80% și că nu mai există blocaje birocratice semnificative.

Advertisements
error: Content is protected !!