Updated on iunie 28, 2020 Primarul Emil Boc a anunțat finalizarea lucrărilor de pe Strada Regele Ferdinand. Drumul a fost complet refăcut, au fost lărgite spațiile pietonale, plantați arbori, trasate benzi pentru mijloace de transport în comun și pentru biciclete.
În aceșați timp, primarul Bucureștiului, Gabirela Firea, a anunțaat și ea finalizarea lucrărilor la șoseaua Fabrica de Glucoză. Diferențele de aspect între cele două drumuri sunt evidente.
Gabriela Firea a reabilitate șoseaua Fabrica de Glucoză din București cu patru benzi, sensurile de mers fiind delimitate prin separatoare din beton. Ea este însă criticată pentru modul cum a executat lucrările, lipsite de grijă față de pietoni și bicicliști, dar și pentru modul cum arată acum aspectul general al zonei.
Gabriela Firea: „Se vor corecta rapid si micile neajunsuri cauzate de ingustarea trotuarului in dreptul alveolei pentru copaci”
Emil Boc: „Regenerare urbană sustenabilă: Strada Regele Ferdinand, modernizată cu fonduri europene.
Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate.
12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general.
Creșterea calității spațiului public a fost urmărită în acest proiect nu doar prin plantări, ci mai ales prin reorganizarea spațiului pietonal și carosabil.
Traficul a fost reorganizat astfel: se păstrează două benzi de acces pe direcția Centru – Strada Horea, sens pe care a fost creată o pistă de biciclete / trotinete cu lățime de 1,5 m. Pe direcția Horea – Centru, transportul public și bicicliștii beneficiază de bandă dedicată comună, realizată prin reducerea lățimii carosabilului”.