Updated on mai 3, 2020 Șefa Companiei de Autostrăzi, Mariana Ioniță, nu este foarte optimistă când vine vorba de finalizarea în acest an a lotului 1 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda. Aceasta crede că sunt 60% șanse ca bucata de drum rapid să fie dată în circulație anul acesta.
Constructorul de pe acest lot, Impresa Pizarotti, anunța înainte de Paște că termenul de finalizare a lotului rămâne 30 noiembrie 2020. DRDP Cluj avertiza însă că, dacă firmele de construcție nu vor lucra în două schimburi, volumul lucrărilor rămase de executat va face imposibilă deschiderea în acest an, scrie hotnews.ro.
„Pe Lotul 1 avem de 2-3 ori pe săptămână discuție cu reprezentanți ai societății Impresa Pizzarotti. Am avut o discuție săptămâna trecută și cu conducerea din top a firmei din Italia. Le-am spus că este vital ca acest proiect să se închidă – nu mai avem posibilitatea susținerii financiare a unui proiect care intră de ani de zile prin toate bugetele.
Mă uit și pe mobilizarea pe care o au constructorii. Pe Lotul 1 fără o mobilizare minimă de circa 500 de persoane și câteva sute de utilaje nu au cum să termine. Ei ne comunică zilnic, numărul de muncitori și utilajele. Încă sunt foarte nemulțumită de numărul acesta. Directorul general al companiei din Italia mi-a promis că imediat la început de mai va transmite companiei din România o sumă de bani. Noi suntem cu plățile la zi. Pentru a mări efectivul de muncitori și utilaje.
Mi-e teamă să vă spun sigur acum că terminăm în data de 30 noiembrie. Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere”, a declarat Mariana Ioniță.
Vezi video aici:
Nodul rutier de la Sebeș este cea mai complexă lucrare de pe acest lot – presupune multiple rampe și pasaje care să unească autostrada A10 cu autostrada A1, dar și cu drumul național DN1 în zona Lancrăm.
Nodul rutier presupune trei mari pasaje peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm.