Cluj. Reacție Lidl, după ce două magazine au fost închise de Protecția Consumatorilor

Updated on aprilie 15, 2020 Două magazine alimentare Lidl, din judeţul Cluj, au fost închise și amendate cu 60.000 de lei după ce Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj a descoperit mai multe nereguli.

„În urma unui control de marţi al comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj la doi operatori economici din judeţul Cluj care comercializează produse alimentare au fost descoperite 45 de kg de produse – cremvuşti, salam, conserve, cu data durabilităţii expirate depăşită cu până la 45 de zile, legume, fructe cu pete de mucegai, depreciate, ouă cu excremente de pasăre, produse pe care era scurs lapte de consum.

Cluj. Reacție Lidl, după ce două magazine au fost închise de Protecția Consumatorilor 1 Cluj. Reacție Lidl, după ce două magazine au fost închise de Protecția Consumatorilor 2 Cluj. Reacție Lidl, după ce două magazine au fost închise de Protecția Consumatorilor 3

Operatorii au primit amendă în cuantum de 60.000 de lei iar o cantitate de 128,8 kg de produse au fost oprite de la comercializare. Totodată, s-a dispus măsura opririi temporare a activităţii până la remedierea deficienţelor”, au spus inspectorii CJPC Cluj.

Reprezentanții Lidl au transmis astăzi un comunicat în această chestiune:

„Sănătatea și siguranța clienților noștri sunt prioritare pentru noi, de aceea luăm în permanență măsuri pentru a ne asigura că produsele noastre corespund celor mai înalte standarde de siguranță alimentară și avem grijă ca magazinele noastre să respecte toate normele de igienă în vigoare. Acest lucru este valabil și pentru magazinul nostru din Cluj-Napoca, de pe strada Bună Ziua.

Cluj. Reacție Lidl, după ce două magazine au fost închise de Protecția Consumatorilor 4 Cluj. Reacție Lidl, după ce două magazine au fost închise de Protecția Consumatorilor 5

Mai mult, Prospețime zilnic este promisiunea pe care le-o facem de mai bine de 8 ani românilor care aleg produsele din Piața Lidl. Avem principii clare cu privire la asigurarea prospețimii la raionul de legume și fructe, unul dintre acestea fiind verificarea fructelor și legumelor, în fiecare ora, de către unul dintre colegii noștri, special instruit în acest sens. De aceea, au fost imediat retrase de la vânzare fructele și legumele care prezentau deficiențe.

În ceea ce privește informația referitoare la ouăle proaspete, atragem atenția că acestea respectă cerințele prevăzute de lege pentru a fi comercializate. Ouăle în discuție provin de la găini crescute la sol.

Aceste ouă, raportat la modalitatea specifică de creștere a găinilor, sunt net superioare celor provenite de la găini crescute în sistem intensiv (în baterii). Având în vedere această particularitate, este firesc ca un mic procent din ouăle produse să prezinte pe coajă anumite impurități – având în vedere mediul de creștere a găinilor (la sol, într-un mod cât mai apropiat de mediul natural).

Acest aspect nu constituie însă o problemă din punct de vedere al siguranței alimentului, nu pune în pericol sănătatea consumatorului și nici nu reprezintă o abatere de la normele legale în vigoare aplicabile.

Oul, în starea lui naturală poate conține pe suprafața lui microorganisme și alte materii. Cu toate acestea, interiorul oului este steril. Coaja din calciu și membranele cu care este învelit la exterior și interior asigură că acesta este și rămâne steril. Ouăle nu se spală dacă sunt depozitate tocmai pentru a nu se distruge acea membrană externă de protecție.

Altfel, coaja, care este în mare parte din calciu, devine permeabilă și există pericolul contaminării interiorului. În plus, există un proces de selecție al ouălor la nivel de producător, astfel încât ouăle care prezintă murdărie în afara standardelor de calitate să fie îndepărtate. Menționăm că ouăle care sunt sparte în cofraj sunt îndepărtate imediat cum au fost identificate.

În ceea ce privește distanțarea socială impusă de contextul actual, subliniem faptul că încă de la apariția primelor cazuri în România, am implementat în magazinele noastre o serie de măsuri care să prevină răspândirea virusului SARS-COV2 în rândul populației, precum indicatoare pe podea pentru a păstra distanța la casa de marcat, mesaje audio în magazin, montarea unor afișe și a panourilor prin care li se aduc la cunostință clienților normele de distanțare socială impuse prin Ordonanțele Militare.

În încheiere, accentuăm faptul că siguranța și sănătatea clienților noștri sunt deosebit de importante, dar și că acordăm o atenție sporită atât calității produselor noastre, cât și curățeniei din magazinele noastre.”

Advertisements
error: Content is protected !!