Updated on februarie 5, 2020 Greu să fii primar și să te trezești cu zeci de mii de mașini sezoniere chiar dacă ai cele mai performante mijloace de transport din țară.
„Pentru studenți, în mod special, am elaborat o politică nouă de transport public, tocmai pentru a-i încuraja să folosească transportul în comun. Nu le putem interzice să folosească mașina, dar nici să facă praf toate străzile din preajma căminelor studențești cu mașini care vin și stau 95-96% din timpul zilei în parcare și care obturează traficul, creează o aglomerație de nedescris.
De la 1 martie am flexibilizat gratuitățile pe care clujenii, din bani publici, le plătesc pentru studenți ca ei să aibă 120 de călătorii gratuite pe lună, pe orice linie. O călătorie durează o oră, și poate pleca oriunde în oraș.
Atunci evident pot să-i spun studentului: de acord când vii în sesiune sau pleci în vacanță sau când vii la începutul anului universitar, e normal să vii cu mașina, să-ți aduci lucrurile. Dar după aceea mașina trebuie să plece în localitatea de unde tu provii, pentru că orașul îți pune la dispoziție aceste modalități alternative”, a explicat Boc la Ziua de Cluj.
Primăria intenționează să modifice, de la 1 martie, abonamentele subvenționate pe două linii de transport în comun acordate studenților. Potrivit Primăriei Cluj-Napoca, abonamentul pe două linii de transport în comun va fi înlocuit cu unul care include 120 de călătorii pe lună, indiferent de linia utilizată.