Cluj. Mall nou, primul „zgârie-nori”, 40 de etaje, parking cu 3 niveluri subterane și patru etaje. Cum se va circula?

Updated on ianuarie 8, 2020 Un ansamblu mixt care cuprinde un turn cu 40 de etaje, un mall, birouri și hotel va fi construit în zona hypermarketului Cora.

Proiectatul propune 2 variante de ocupare a terenului, una cu 3 corpuri legate între ele, corpul din mijloc fiind un turn cu 40 de etaje și un bloc separat cu 12 etaje de care este lipit un parking cu 3 niveluri subterane și patru etaje.

Varianta 2 este cea în care blocul cu 12 etaje este inclus într-unul din cele 3 corpuri legate, care au la mijloc turnul cu 40 de etaje. În această variantă propusă, separat este prevăzut un imobil cu funcțiunea de parking tot cu 3 niveluri subterane și 4 etaje, informează Ziua de Cluj.

Cluj. Mall nou, primul „zgârie-nori”, 40 de etaje, parking cu 3 niveluri subterane și patru etaje. Cum se va circula? 1 Cluj. Mall nou, primul „zgârie-nori”, 40 de etaje, parking cu 3 niveluri subterane și patru etaje. Cum se va circula? 2

Față de prevederile PUG-ului pentru această zonă se propune introducerea unei funcțiuni noi și anume ”cea de petrecere a timpului liber în spații denumite generic „Enterteinment Mall”. Aceasta funcțiune se dorește a fi magnetul investiției și are ca scop acoperirea necesităților populației de a petrece timpul liber în spații de dimensiuni mari în care să poată găsi funcțiuni diverse și de dimensiuni mari, inclusiv culturale sau sportive, pe lângă cele tradiționale. Activitățile din clădiri se vor extinde și în aer liber pe suprafața dintre râul Someșul Mic și construcțiile proiectate”, se arată în documentația depusă de proiectant.
Cluj. Mall nou, primul „zgârie-nori”, 40 de etaje, parking cu 3 niveluri subterane și patru etaje. Cum se va circula? 3
(foto arhiva)

Totodată se propune și o legătură pietonală și pentru bicicliști cu Floreștiul: ”propunere de amenajare a unei legături pietonale și a unei piste de bicicliști care să lege traseul actual din municipiul Cluj-Napoca de la Parcul Rozelor până în localitatea Florești. Astfel se va asigura accesul pietonilor și a bicicliștilor din cele două localități, devenind un punct de atracție pentru cei care practică deplasarea pe jos sau cu bicicleta (ori alte mijloace de deplasare precum role, skate, etc.)”.

În privința circulației în zona viitorului ansamblu, în studiul de circulație realizat de proiectanți se arată oportunitatea amenajării unui Park and Ride. ”Potențialul de autovehicule al zonei este de 4.200 de unități, din care existente circa 1000 unități. Din totalul maxim se propune repartizarea unui număr de aproximativ 500 de unități pentru realizarea unui sistem integrat de „Park and Ride”, parking unde vizitatorii din afara municipiului Cluj-Napoca pot să își lase autoturismul și apoi să viziteze orașul cu mijloace de transport în comun accesibile dintr-o stație din imediata apropiere”, se arată în studiul citat.

Cum justifică proiectanții amplasarea în mijlocul viitorului ansamblu a unui turn de 40 de etaje? Prin diferența de nivel a terenului față de cartierul Mănăștur, astfel că, turnul propus nu ar depăși cu foarte mult ca înălțime blocul cu 25 de etaje care se ridică în prezent lângă Nodul N. Aceasta din perspectiva oferită de pe E 60 la intrarea vestică în oraș.

Advertisements
error: Content is protected !!