Updated on noiembrie 15, 2019 Se consemnează primul blocaj la metroul Cluj. Metroul SA, proiectant al metroului bucureştean, a depus contestaţie la licitaţia pentru studiile necesare construirii unei linii de metrou din Cluj Napoca.
Primarul Emil Boc a anunţat la finele lunii octombrie câștigătorul licitaţiei pentru studiile necesare realizării metroului: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL, cu o ofertă de 30,1 milioane de lei. Tot atunci, edilul declara că nu se aşteaptă ca proiectul să fie blocat în contestaţii.
Și totuși, participantul a cărui ofertă a fost plasată pe locul 2, Metroul SA, a depus pe 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de respectiv 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor, informează clubferoviar.ro.
Mai mult, aceştia spun că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.
Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franţa) – METRANS Engineering SRL (România) a câştigat licitaţia pentru contractul de realizare a proiectelor preliminare privind magistrala I de metrou şi tren metropolitan din Cluj-Napoca. Proiectul va costa 30 de milioane de lei, iar termenul de livrare este de 26 de luni, anunță Adevarul.
Este vorba despre studiile de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivele de investiţii: Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj şi
Magistrala I de Metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Floreşti sud – Mănăştur – centru – Mărăşti).