Updated on noiembrie 13, 2019 Un grup de inițiativă din Cluj, „Nu ne mai zburați somnul”, atrage atenția asupra avioanelor care zboară deasupra orașului.
Aceștia au analizat zborurile Cluj-București și au observat că marea majoritate a decolărilor se fac deasupra orașului, deși conform documentelor aprobate in 2017 de Aeroport si in scopul incadrarii in parametri de zgomot pentru protejarea oamenilor de la sol, decolarea peste Cluj-Napoca ar trebui utilizata noaptea (23-07) in proportie de maxim 10% din decolari.
Se pune întrebarea de ce nu pot toate avioanele să zboare pe lângă Cluj?
Nu ne mai zburați somnul: „Procedura, bat-o vina!
Asa arata ruta prevazuta in procedura standard (oficiala) de decolare (RWY 25 – SID -ICAO) peste orasul Cluj-Napoca cu destinatie SUD (exemplu: Bucuresti).
Conform documentelor aprobate in 2017 de Aeroport si in scopul incadrarii in parametri de zgomot pentru protejarea oamenilor de la sol, decolarea peste Cluj-Napoca ar trebui utilizata noaptea (23-07) in proportie de maxim 10% din decolari.
Am avut curiozitatea sa monitorizam zborurile RO 650 (Cluj-Otopeni) de la 5.45 dimineata, acesta provocand cel mai mare disconfort oamenilor de sub culoarul de zbor (se zboara si cu ATR-uri cu elice, de obicei in week-end 😠), in intervalul 01.10.2019-11.11.2019, zile consecutive si am contabilizat urmatoarele date:
– 69% din decolări s-au facut peste Cluj-Napoca
– 26% decolări peste Apahida
– 5% nu am putut determina directia de decolare
Fara sa fim specialisti in aviatie, nu putem intelege de ce in cele 29 decolari peste oras, procedura standard a fost respectata doar intr-un singur caz (3,5%). Restul de 28 de zboruri s-au facut peste cartierele Centru->Zorilor->Buna Ziua/Europa. Se zboara jos, aproape de casele oamenilor, expunand multa populatie la zgomot, NOAPTEA.
Oare care e logica acestor decizii?
Date la care facem referire in aceasta postare:
ICAO = International Civil Aviation Organization.
Harta – SID ICAO RWY 25: https://aisro.ro/…/AD/…/AD_2_7_LRCL/LR_AD_2_LRCL_7-31_en.pdf
Plan de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului aeroportuar pentru Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj (pag 22/35 – Tabel 18) :
http://airportcluj.ro/…/PlanDeActiunePentruReducereaZgomotu…
Sursa date zbor: https://www.flightradar24.com/data/flights/ro650
Noi, grupul de initiativa civica ‘Nu ne mai zburati somnul!’, solicitam Aeroportului Cluj si ROMATSA sa tina cont in organizarea activitatilor aeroportuare si a rutelor aprobate pentru fiecare zbor de procedurile standard si masurile prevazute in Planul de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului aeroportuar, respectand sanatatea, linistea si somnul clujenilor”.