(Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda…Zeci de basculante și utilaje…”

Updated on octombrie 25, 2019 Șansele ca autostrada A10 Sebeș-Turda să fie finalizată complet până în 2020 sunt din ce în ce mai scăzute, anunță Asociația Pro Infrastructura.

Reprezentanții ONG-ului spun că după ce constructorul mai mult a stat decât a lucrat, a venit rândul celor de la CNAIR să pună bețe în roate.

„Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda. După 5 ani de la semnarea contractului, timp în care constructorul mai mult a stat decât a lucrat, a venit rândul CNAIR să pună bețe în roate mobilizării timide de la începutul lui 2019.

(Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda...Zeci de basculante și utilaje...” 1 (Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda...Zeci de basculante și utilaje...” 2

În această primăvară, când nimeni nu mai credea că grecii de la Aktor vor fi capabili să scoată din înghețare sectorul de 24 km, intrarea în scenă a subcontractorilor Retter (structuri) și Marcu și Bincona (terasamente) a schimbat fundamental datele problemei.

Zeci de basculante și utilaje pentru transportul umpluturilor de pământ sau grinzi transportate și puse în operă la poduri și pasaje într-un timp record au dat speranța pasionaților de infrastructură că vom putea circula pe acest tronson până la sfârșitul lui 2020.

(Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda...Zeci de basculante și utilaje...” 3 (Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda...Zeci de basculante și utilaje...” 4

Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a asigurat ca toată desfășurarea de forțe să fie doar un foc de paie. După toate asigurările ministrului demis Cuc că oficialii CNAIR vor semna contractele necesare plăților directe cu furnizorii și subcontractorii, nici astăzi nu s-au achitat de promisiune!

(Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda...Zeci de basculante și utilaje...” 5 (Foto) Asociația Pro Infrastructura: „Bătaia de joc la adresa cetățenilor continuă nestingherită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda...Zeci de basculante și utilaje...” 6

Drept urmare, toți subantreprenorii au tras frâna de mână, Aktor având o reputație (foarte) proastă când vine vorba de a-i plăti.

În plus, CNAIR a redus drastic plățile lucrărilor efectuate. În prezent stadiul fizic se apropie de 60%, însă cel financiar este abia la 45%. În 2019 avansul în teren a fost de aproximativ 10 puncte procentuale, însă cel financiar sub 5%.

Banii inconstanți, schimbările de strategie și incompetența cronică din MT și CNAIR ne arată din nou și din nou cum execuția proiectelor de infrastructură durează 6-7-10 ani în loc de 2-3. Nu putem decât să sperăm că viitorul guvern va avea curajul unei resetări sistemice în minister și la Compania de Drumuri…”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Advertisements
error: Content is protected !!