Două ore din Florești până în Cluj-Napoca! Cum vrea CTP să scoată autobuzele din blocaj

Updated on septembrie 16, 2025 Două ore din Florești până în Cluj-Napoca! Cum vrea CTP să scoată autobuzele din blocaj 1

Demararea lucrărilor la viitorul Spital Regional de Urgență Cluj a amplificat haosul din traficul dintre comuna Florești și municipiul Cluj-Napoca, mai ales la orele de vârf. Situația s-a agravat odată cu începerea anului școlar, când numărul mare de mașini a transformat principalele artere din comună în adevărate capcane rutiere.

Locuitorii Floreștiului și călătorii CTP Cluj-Napoca reclamă întârzieri de zeci de minute, atât în stații, cât și în autobuze. „Autobuzele sunt supraaglomerate, iar oamenii urcă în primul mijloc de transport care ajunge, în timp ce următoarele circulă goale în spatele lui”, explică reprezentanții companiei de transport.

Compania de transport a suplimentat în repetate rânduri numărul autobuzelor pe rutele din Florești, însă fără rezultat. Toate rămân prinse în blocajele de pe străzile Eroilor și Cetății, la intrarea pe Avram Iancu. Situația a devenit critică în perioada 8–12 septembrie, când drumul dintre Cetatea Fetei și Cluj-Napoca, parcurs în mod normal în 31 de minute, a ajuns să dureze două ore. Chiar și distanța până la Primăria Florești a fost străbătută într-o oră.

„Costurile de exploatare au crescut de patru ori. La orele de vârf alocăm zilnic minimum 40 de autobuze, cu o capacitate totală de 3500–4000 de călători, care rămân blocate în trafic. Alte opt autobuze sunt prinse cu elevi în drum spre școli”, transmit reprezentanții CTP.

Ieri, 15 septembrie, CTP a organizat o întâlnire cu Primăria și Poliția Locală Florești. A fost prezentată o soluție tehnică pe termen scurt: reorganizarea circulației pe strada Eroilor.

Planul prevede trasarea a trei benzi:
o bandă de mijloc pentru coborârea autovehiculelor,
o bandă din dreapta, comună pentru urcare și autobuze,
o bandă specială pentru autobuze la coborâre, separată prin marcaje și stâlpișori de plastic.

„Dacă scoatem autobuzele din coloana blocată, o parte dintre șoferi ar putea renunța la autoturism și ar alege transportul în comun, ceea ce ar reduce traficul”, consideră CTP. Totuși, Poliția Locală a atras atenția că noul marcaj ar putea crea dificultăți pentru accesul la supermarketul Lidl din zonă.

Pe lângă această soluție, Primăria Florești și CTP au demarat procedurile pentru introducerea a două noi linii:

una cu traseu pe străzile Răzoare – Crizantemelor – Sub Cetate – Baza Sportivă Florești,
o linie de microbuz dedicată locuitorilor de pe strada Pădurii.

În plus, în perioada următoare urmează să fie introduse autobuze electrice articulate pe traseele Florești–Cluj-Napoca.

Reprezentanții CTP și-au cerut scuze pasagerilor afectați și dau asigurări că sunt preocupați de găsirea unor soluții. Până atunci însă, zecile de mii de locuitori ai Floreștiului continuă să piardă ore în șir pe drumurile aglomerate.

Advertisements
error: Content is protected !!