(Video) Autostrada Sebeș-Turda din care s-a prăbușit o margine nu mai poate fi redeschisă în martie. Restricțiile se prelungesc cu 60 de zile: De la 30 se fac deja 90

Updated on februarie 23, 2023 Termenul de reparare a autostrăzii Sebeş – Turda va fi prelungit cu încă 60 de zile. Șoseaua este închisă pe o porțiune de un kilometru, după ce una din margini s-a prăbușit.

Lucrările trebuiau finalizate în 30 de zile, adică până la începutul lunii martie. Cu toate acestea, constructorul italian a cerut o prelungire cu încă 60 de zile. Are o expertiză care demonstrează că în sol s-a produs o acumulare de apă, “imprevizibilă”.

(Video) Autostrada Sebeș-Turda din care s-a prăbușit o margine nu mai poate fi redeschisă în martie. Restricțiile se prelungesc cu 60 de zile: De la 30 se fac deja 90 1

„Lucrările de reparații vor costa în jur de 4 milioane de lei, toate pe cheltuiala firmei”, a declarat pentru ziarulunirea.ro, Francesco Burdisso, project manager la Impresa Pizzarotti.

Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au declarat că cererea va fi aprobată. În 31 ianuarie, CNAIR anunţa închiderea circulaţiei rutiere, de la 1 februrarie timp de 30 de zile, pe o porţiune a autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pentru remedierea unor deficienţe.

Compania anunţa că lucrarea este în garanţie şi va fi realizată pe banii constructorului. Traficul rutier a fost deviat astfel: ieşirea de pe autostradă se va realiza prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se va realiza şi revenirea pe autostrada A10, prin utilizarea bretelei de acces 4, informează digi24.ro.

Care sunt cauzele alunecări de teren

Fenomenul de fisurare a fost declanșat de o acumulare de apă neașteptată și imprevizibilă care a condus la creșterea nivelului hidrostatic și a unei scurgeri transversale a apelor freatice spre exteriorul drumului amenajat, cauzată în principal de evenimente meteorice care au avut loc în lunile premergătoare apariției fisurii.

Prin această s-a redus sensibil rezistență terenului și micșorarea coeziunii, rezultând un coeficient de siguranța subunitar pentru stabilitatea generală. Regimul pluvial intens precum și modificările hidrogeologice au condus la schimbarea importantă a ipotezelor inițiale de calcul, în principal prin creșterea nivelului hidrostatic în acest amplasament.

Advertisements
error: Content is protected !!