Updated on februarie 3, 2022 Potrivit unui studiu de trafic, 64.000 de mașini circulă dinspre Florești spre municipiul Cluj-Napoca, în zona Metro. Această valoare este mai mare decât la intrarea în București dinspre Otopeni.
Astfel, se propune ca DN1, între Florești și Cluj să fie lărgit la 6 benzi.
“Am discutat cu DRDP și este în studiu introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun, cel puțin de la intrarea în Florești dinspre Cluj până la Spitalul Regional de Urgență. Se mai pune încă o bandă pentru mijlocul de transport în comun. Este spațiu, sunt doar două puncte în Florești unde e dificil de lărgit la trei benzi pe sens”, a spus primarul Bogdan Pivariu, citat de Media9.ro.
Soluții propuse în studiu pentru reducerea traficului în Florești
Studiul prezintă soluții diverse pentru îmbunătățirea circulației, în zone care țin de Primăria Florești, dar și în legătură cu DN1, aflat în administrarea CNAIR.
O primă măsură care a fost implementată deja este realizarea celor 2 benzi/sens până la sensul giratoriu de la Luna de Sus, unde înainte se circula doar pe o bandă. Sensul giratoriu a fost repoziționat și puțin diminuat, astfel încât pe proprietatea privată a unui cetățean generos a mai fost realizată o cale suplimentară de rulare, informează Cluj24.ro.
Bogdan Pivariu a menționat, miercuri, că marea majoritate a intersecțiilor din Florești sunt cu vizibilitate redusă, iar pe măsura dezvoltării urbane, acestea vor fi remediate.
La intersecția străzilor Cetății cu Ioan Rus și Tăuțiului va fi desenat pe asfalt un sens giratoriu care va reduce timpii de parcurgere a zonei cu 15%.
Strada Eroilor va fi lărgită la 3 benzi.
Este propusă prin studiul de trafic și o intersecție cu sens giratoriu pe DN1, între str. Avram Iancu și Cetății. Sensul giratoriu și lărgirea străzii Eroilor vor genera cu 59% mai puțin timp petrecut în trafic.
Sunt propuse sensuri unice de circulație între străzile Florilor și Cetății, dar nu numai.