18 cooperative locale din care fac parte100 de producători din opt județe asigură în această perioadă toată cantitatea de roșii necesară lanțului Lidl, liderul pieței de retail alimentar din România. Începând de joi, 19 iunie, magazinele rețelei vor vinde doar roșii românești.
Retailerul german Lidl, care operează lanțul de supermarketuri cu cea mai mare cifră de afaceri în 2024, va comercializa începând de astăzi, 19 iunie, doar roșii românești, potrivit unui comunicat al companiei.
Pentru a asigura toată cantitatea de marfă necesară o perioadă cât mai lungă din sezon, retailerul colaborează în prezent cu 18 cooperative locale însumând 100 de producători din opt județe – Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Teleorman, Timiș, Iași, Alba și Prahova. Acestea livrează în această perioadă roșii proaspete în toate magazinele Lidl din țară.
„Faptul că, începând cu data de 19 iunie, putem oferi un sortiment 100% românesc de roșii este un rezultat excelent, mai ales în contextul provocărilor cu care se confruntă zi de zi producătorii locali, așa cum sunt schimbările climatice și fenomele meteo extreme. Parteneriatele pe termen lung pe care le-am construit cu aceștia înseamnă predictibilitate pentru întreaga perioadă de recoltare, acces la o piață de desfacere stabilă și posibilitatea de a-și dezvolta afacerea sustenabil, cu grijă față de clienți și de mediu. Iar colaborarea cu Lidl înseamnă mai mult decât livrarea unei cantități – înseamnă și respectarea unor standarde stricte de calitate, pe care le verificăm prin analize constante ale produselor puse la vânzare”, a declarat Georgiana Radu, Director Național Achiziții și membru în Consiliul de Conducere Lidl România.
Pentru a putea livra către Lidl, producătorii trebuie să respecte norme stricte de calitate și siguranță alimentară, fiindu-le necesară certificarea GLOBAL G.A.P., un standard recunoscut internațional pentru bunele practici agricole.
De asemenea, compania spune cătestează și analizează în mod constant legumele și fructele puse la vânzare. Astfel, în anul 2024, retailerul a realizat 2935 de analize, cu peste 600 de analize mai mult față de anul precedent, iar în primele cinci luni ale anului 2025, Lidl a realizat deja 889 de analize.
În perioada 1 martie – 4 iunie 2025, retailerul a efectuat peste 50 de analize pentru roșiile românești prezente la raft.
În funcție de specificul fiecărui produs, prin analize de laborator ajustate în funcție de categoria de risc, Lidl monitorizează conținutul de pesticide și eventualii contaminanți.
Produsele care nu respectă aceste cerințe nu ajung la raft.
În cursul anului 2024, retailerul a colaborat cu peste 500 de producători români pentru întreg sortimentul de produse. Totodată, retailerul a continuat să faciliteze exportul de produse ale furnizorilor români către magazine Lidl din Europa, în 2024 valoarea acestor exporturi cumulând circa 63 milioane de euro, de aproape 3 ori mai mult ca în anul precedent.