Lidl schimbă strategia. Deshide magazine la parterul blocurilor. Până în 2030, retailerul german vrea să ajungă la o rețea de 565 de magazine la nivel național

Updated on aprilie 17, 2025 Lidl schimbă strategia. Deshide magazine la parterul blocurilor. Până în 2030, retailerul german vrea să ajungă la o rețea de 565 de magazine la nivel național 1

Discounterul german Lidl, parte din grupul Schwarz, liderul pieței de retail locală, după cifra de afaceri din 2023, ultimul an pentru care există date financiare disponibile, accelerează expansiunea în 2025, triplând numărul de magazine pe care vrea să le deschidă comparativ cu anul anterior.

Anul trecut, compania a inaugurat 12 magazine noi, în Zalău, Sânnicolau Mare, Târgu Mureș, București, Sibiu, Râșnov, Beiuș, Timișoara, Măgurele, Vladimirescu, Brașov și Râmnicu Vâlcea, ajungând la finalul lui 2024 la o rețea de 365 de magazine, scrie profit.ro.

În 2025, Lidl va accelera expansiunea în România, urmând să inaugureze încă 37 de magazine până la finalul anului.

Până în 2030, retailerul german vrea să ajungă la o rețea de 565 de magazine la nivel național, dat fiind potențialul țării și economia în dezvoltare.

„România rămâne o piață locală cu potențial, având o economie competitivă și în continuă dezvoltare. Până în 2030 ne propunem să mai deschidem 200 noi magazine, fața de anul de referință 2024, obiectiv ce vine în același timp cu o serie de investiții semnificative în infrastructura logistică, în optimizarea clădirilor și în îmbunătățirea experienței de cumpărături a clienților în magazinele noastre. Rămânem fermi în ceea ce privește obiectivul nostru de dezvoltare a operațiunilor în România, țara noastră reprezentând o piață strategică, esențială pentru întregul grup”, precizează Irina Mușan, adăugând că planul companiei de diversificare a rețelei include și adaptarea suprafeței magazinelor.

În continuare, Lidl se va concentra și pe inaugurarea de magazine de mari dimensiuni, de 1.400–1.700 mp, dar și de unități mai mici, cu suprafețe de vânzare de 1.100 mp.

„În ceea ce privește tipologia magazinelor, ne orientăm către formate variate: fie locații cu sală de vânzare la parter, fie magazine cu parcare la parter și sală de vânzare la etaj, acolo unde terenul este mai mic, dar dorința noastră de a oferi cât mai multe locuri de parcare, la fel de mare.

De asemenea, clienții vor vedea magazine integrate în clădiri existente, cum ar fi la parterele unor clădiri de birouri, locuințe sau spații comerciale pe două etaje, în mall-uri sau parcuri de retail”, anunță aceasta.

 

Advertisements
error: Content is protected !!