Când vine vorba de dezvoltare, România poate fi împărțită în două. Avem sate parcă uitate de lume, unde mai locuiesc doar câțiva oameni și unde utilitățile, ori chiar drumurile nici că au fost refăcute vreodată.
La polul opus însă, avem și orașe mari, destul de dezvoltate. Cei mai mulți tineri optează pentru ele, fie că vorbim despre efectuarea studiilor superioare, ori despre angajări, sau alte oportunități.
Un studiu recent evidențiază faptul că cel mai dezvoltat oraș din țară este Cluj Napoca. La baza studiului au contat mai multe aspecte. În primul rând școlile, universitățile, dar și transportul în comun.
În același timp, au fost luate în calcul atracțiile turistice, cele culturale, dar și oportunitățile pe plan profesional. Calitatea vieții a contat și ea, iar la toate aceste capitole, Cluj Napoca a reușit să obțină un scor ridicat, informează Fanatik.
Și străinii fac investiții majore în acest oraș, în special în domeniul IT. Astfel, tinerii au de unde alege când vine vorba de găsirea unui job. „Oportunități mai bune, viață și locuri de muncă mai bine plătite”, a spus un tânăr pentru stirileprotv.ro.
O altă tânără a confirmat la rândul ei că iubește orașul. Mai mult de atât, consideră că de aici călătoriile sunt mult mai ușoare. „Mi se pare că îți oferă mai mult șansa să călătorești decât altele, dar ar putea să fie puțin mai bine conectat”, a dezvăluit aceasta.
În cadrul studiului au fost analizate 41 de orașe din țară. Iar în top 3 avem Cluj Napoca, urmat de București, iar mai apoi Sibiu. La polul opus, cele mai mici performanțe le-au înregistrat Slobozia, Giurgiu, Brăila, Călărași și Alexandria.
„Ne-am uitat la 51 de indicatori, un număr mare de indicatori economici sociali. Am luat în considerare chestiuni care țin de economie, finanțele publice ale orașului, densitatea antreprenorială, care este competitivitatea urbană, capacitatea de inovare, lucruri care țin de calitatea învățământului liceal și gimnazial, de universități, de numărul de studenți și elevi raportați la populație, calitatea atracțiilor turistice din oraș, a parcurilor, a timpului pierdut în trafic, a amprentei verzi”, a precizat economistul Florian Fiat