Cum vrea o companie din Cluj să revoluționeze „piața fanilor fotbalului”. O să fie prima companie din lume de acest gen

Updated on mai 19, 2024 Cum vrea o companie din Cluj să revoluționeze „piața fanilor fotbalului”. O să fie prima companie din lume de acest gen 1

Un start-up din Cluj-Napoca s-a gândit să revoluţioneze „piaţa fanilor fotbalului” şi a dezvoltat o platformă, prima din lume, prin intermediul căreia suporterii pot contribui la susţinerea jucătorilor tineri de fotbal din ţări în care aceştia nu au condiţiile şi nici resursele necesare pentru a evolua în carieră, având totodată posibilitatea de a avea şi un randament al „investiţiei realizate” pe măsură ce jucătorul avansează în carieră.

Platforma, numită Nordensa, a fost lansată în vara lui 2022 şi până în prezent au fost listaţi şapte jucători tineri de fotbal din diferite ţări din Africa şi Orientul Mijlociu. Fotbalul adună zeci de mii de oameni pe stadioane şi milioane sau chiar miliarde de persoane în faţa ecranelor atunci când sunt meciuri importante, fiind singurul sport care are atât de mulţi suporteri la nivel global.

Iar aceşti numeroşi fani cheltuie anual foarte mulţi bani pe biletele la meciuri, pe pariuri, pe zboruri şi cazări dacă meciurile nu au loc în oraşul sau ţara în care locuiesc, dar şi pe diferite produse inscripţionate cu numele şi logo-ul clubului de fotbal favorit, sumele alocate hobby-ului lor nefiind niciodată recuperate. În plus, nici nu au ocazia să se implice realmente într-un club de fotbal. Prin Nordensa, ei pot face mai mult.

„Conceptul Nordensa este foarte simplu. Vrem ca fanii să poată susţine tineri jucători din toată lumea şi când aceşti tineri jucători îşi încep cariera de succes în Europa, fanii care i-au susţinut primesc nişte recompense financiare pentru faptul că au crezut în acei tineri jucători când poate nimeni altcineva nu credea.

Deci asta face Nordensa: punem laolaltă fanii fotbalului şi aceste tinere talente pe care noi le alegem cu foarte multă responsabilitate. Adică jucătorii pe care-i listăm sunt adevăr foarte buni. Avem o echipă de scouting foarte competentă – sunt oameni care au lucrat la cluburi foarte mari din Europa, gen Bayern, Arsenal, Porto ş.a.m.d., unde au avut poziţii de top. Şi atunci ne asigurăm că listăm jucători foarte talentaţi“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adrian Docea, fondatorul Nordensa.

El are o experienţă de peste 20 de ani în marketing, având din 2014 şi propriul business de consultanţă de brand pentru start-up-uri tech – Heraldist. Iar din 2022 Docea a pus bazele proiectului Nordensa, ideea fiind să le ofere fanilor fotbalului şi „ceva palpabil“, mai exact posibilitatea de a susţine financiar un jucător tânăr pentru ca mai apoi să câştige la rândul lor din veniturile jucătorului de fotbal pe măsură ce acesta avansează în carieră. Pentru a face scouting, specialiştii atraşi în echipa Nordensa folosesc date sportive şi algoritmi, pe baza cărora aleg jucătorii de fotbal pe care îi listează în platformă.

Advertisements
error: Content is protected !!