Clujul nu „predă” creșele Bucureștiului. Emil Boc: „Am rezolvat situația de criză de la creșele din oraș – păstrăm personalul și drepturile salariale”

Updated on iunie 15, 2022 Multe localități din România au făcut presiuni la București ca ministerul Educației să preia creșele în administrare deoarece sunt incapabile să plătească salariile personalului. În orașele mari, această trecere dă peste cap orice strategie făcută de primării privind gestionarea/construirea de creșe. La Cluj, primarul Emil Boc spune că a rezolvat problema creșelor.

Emil Boc: „Cluj-Napoca: Împreună cu colegii mei și cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj, am rezolvat situația de criză de la creșele din oraș – păstrăm personalul și drepturile salariale.

Clujul nu „predă” creșele Bucureștiului. Emil Boc: „Am rezolvat situația de criză de la creșele din oraș - păstrăm personalul și drepturile salariale” 1

Primăria Municipiul Cluj-Napoca susține financiar creșele peste costul standard per antepreșcolar. Menținem calitatea serviciilor din creșele clujene
Mâine, joi, la ora 11:00 am convocat o ședință de îndată a Consiliului local pentru aprobarea noului cadru legal de a asigura continuitatea funcționării creșelor în municipiul Cluj-Napoca”.

La Cluj-Napoca, această schimbare a produs mari nemulţumiri în rândul angajaţilor creşelor, care au intrat în grevă japoneză, dar şi în rândul părinţilor, care au semnat petiţia „Lăsaţi creşele în pace!”.

În 5 iunie au apărut normele de aplicare care prevăd cum se face, efectiv, această trecere. Noile prevederi trebuie puse în aplicare imediat, fapt ce a dat peste cap administrarea creşelor, în condiţiile în care noua legislaţie are multe neclarităţi.

Dacă în localităţile mici unde administraţia locală este subfinanţată, aceasta este o soluţie care va duce la creşterea calităţii serviciilor oferite copiilor, în oraşele mari, precum Cluj-Napoca situaţia se va înrăutăţi, spun părinţii, angajaţii creşelor şi chiar primarul Emil Boc. De ce?

Pe de o parte, salariile asigurate de administraţia locală sunt mai mari pentru anumite categorii de angajaţi (îngrijitori, bucătari), iar pe de altă parte, se va trece la o reducere de personal, mai ales administrativ, cu circa 10%, anunță Adevarul.

error: Content is protected !!