Cluj. Prețul biletelor de autobuz ar putea crește. Dan Tarcea: A crescut mai mult prețul la energia electrică decât la carburant

Updated on martie 16, 2022 Prețul biletelor pe mijloacele de transport public din Cluj Napoca ar putea să crească în contextul scumpirii carburantului și a energiei electrice.

Municipalitatea va aștepta să vadă impactul scumpirilor în calculele Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, dar și o stabilizare a prețurilor înainte de a lua o decizie cu privire la prețul biletelor plătite de clujeni, a spus viceprimarul Dan Tarcea, potrivit stiridecluj.ro.

Cluj. Prețul biletelor de autobuz ar putea crește. Dan Tarcea: A crescut mai mult prețul la energia electrică decât la carburant 1

„A crescut mai mult prețul la energia electrică decât la carburant, de la 250 de lei, 270 de lei pe megawatt, la 1.200 de lei. Există această posibilitate (de creștere a prețului biletelor de cătăorie – n.red.), dar nu am luat încă în discuție acest aspect.

O să vedem în momentul în care Compania de Transport Public o să își facă socotelile. Astăzi este prematur să dicutăm de asemenea subiect, pentru că nu luăm decizii speculative. Nu putem accepta să vine cu o calculație de 10 lei litrul de combustibil, când el a mers în recul.

Pot să fie anumite vârfuri, dar haideți să vedem când se stabilizează și luăm deciziile după”, declară Dan Tarcea.

Și la Brașov se ia în calcul scumpirea biletelor

Potrivit unor surse apropiate companiei municipale de transport din Brașov, în aceste zile se iau în discuție mai multe scenarii care privesc scumpirea biletului necesar unei călătorii RATBV.

Cel mai „ieftin” scenariu prevede scumpirea călătoriei de la 2,5 la 3 lei, dar sunt și scenarii în care tariful va fi mai mare, cu o schimbare a paradigmei de tarifare, care relevă un mix între călătoriile urbane și metropolitane, informează bizbrasov.ro.

O decizie în acest sens va fi luată politic, de către Consiliul Local Brașov, dar, dacă se dorește o scădere a presiunii pe bugetul local pentru acoperirea diferențelor dintre costul real și cel aplicat călătoriilor RATBV, aleșii locali nu ar avea cum să se opună.

În anii anteriori s-au plătit subvenții de 65 de milioane de lei (în 2020) și 67,2 milioane de lei (în 2021) pentru acoperirea pierderilor din vânzările de bilete și abonamentea, având în vedere plafonarea tarifelor astfel încât acestea să fie unele accesibile pentru călători.

Costul real al unui bilet RATBV ar fi, potrivit unor calcule realizate de specialiști, de aproape 10 lei, în timp ce brașovenii plătesc acum doar 2,5 lei.

error: Content is protected !!