Cluj. Evaluare piste de biciclete.  Radu Boloveschi: „Episodul 1 – Pista de pe Barițiu, lungime 275m. Pistele de biciclete trebuie să întrunească câteva criterii de calitate, mai exact, 5 la număr”

Updated on septembrie 17, 2020 Radu Boloveschi și-a propus să testeze pistele de biciclete din oraș, dându-le note pentru 5 criterii.

Radu Boloveschi: „Piste de biciclete – Episodul 1 – Pista de pe Barițiu, lungime 275m.
Azi vreau să încep discuția despre pistele de biciclete din oraș. 🚲🚲🚲

Cluj. Evaluare piste de biciclete.  Radu Boloveschi: „Episodul 1 - Pista de pe Barițiu, lungime 275m. Pistele de biciclete trebuie să întrunească câteva criterii de calitate, mai exact, 5 la număr” 1

Mă bucur că există și că încep să apară în noile proiecte, dar pentru a fi cu adevărat utile și folosite, pistele de biciclete trebuie să întrunească câteva criterii de calitate, mai exact, 5 la număr:
✅ 1. Siguranța
✅ 2. Directă

 

✅ 3. Coezivă
✅ 4. Confortabilă
✅ 5. Atractivă

✅ 1. Siguranța și percepția de siguranță va fi factorul principal care va influența cetățenii să folosească bicicleta. Acest lucru înseamnă că pista de biciclete trebuie să fie separată de traficul auto.

Cluj. Evaluare piste de biciclete.  Radu Boloveschi: „Episodul 1 - Pista de pe Barițiu, lungime 275m. Pistele de biciclete trebuie să întrunească câteva criterii de calitate, mai exact, 5 la număr” 2

✅ 2. Directă: Infrastructura de biciclete trebuie sa fie directă, adică să nu ai de ocolit foarte mult, să lege punctul A de punctul B, prin cel mai scurt traseu.

3. Coezivă: Traseele de biciclete trebuie să aiba coeziune, adică din orice punct de plecare să poți ajunge orinde vrei în oraș.
✅ 4. Confortul: Mersul cu bicicleta trebuie să fie o experiență plăcută, calmă și relaxantă.

Astfel, suprafața de rulare trebuie să fie cât mai fină, protejată de traficul motorizat de mare viteză, iar în condiții de ploaie să asigure scurgerea apei.
✅ 5. Atractivitatea: Traseele pentru biciclete trebuie să se integreze în împrejurimi plăcute, cu zone verzi, dar să aibă și un iluminat adecvat pentru timpul nopții.

➡️ Concluzia mea despre pista de pe Barițiu:
❗ Este bine că s-a făcut, dar deoarece forțează bicicliștii să intre în traficul auto pe carosabil, am depunctat-o la siguranță.
❗ Directă este, se află în linie dreaptă, dintre strada Emil Isac și Parcul I.L. Caragiale, pe cei 250m.

❗Din păcate, nu se conectează cu nici o altă pistă, deci la coeziune am depunctat-o din nou. ❗Suprafața de rulare este confortabilă, este fină și este luminată noaptea.
❗Atractivă este, pe porțiunea care trece pe lângă parcul I.L.Caragiale.

Siguranța fiind cea mai importantă calitate a unei piste de biciclete, consider că această pistă necesită câteva îmbunătățiri, cum ar fi conectarea la pista de autobuz și biciclete, de pe Strada Ferdinand, prin transformarea unei benzi de circulație de pe Barițiu, în pistă de biciclete”.

Radu Boloveschi este candidat la Consiliul Local, din partea Alianței USR-Plus.

error: Content is protected !!