Cluj. Horia Sulea, despre stațiile de Metrou din Florești: „Tocmai ce am încheiat o amplă si constructivă discuție cu echipa de proiectanți a … METROULUI ! Proiectul are două componente”:

Updated on iunie 3, 2020 Primarul Horia Sulea a anunțat miercuri că până în septembrie anul acesta se va prezenta Documentația de Licitație pentru proiectare și execuție, adică întregul pachet de PUZ-uri, SF-uri, Avize, inclusiv Acorduri de Mediu. El a venit și cu propuneri privind stațiile de metrou din Florești.

Horia Sulea: „Tocmai ce am încheiat o amplă si constructivă discuție cu echipa de proiectanți a … METROULUI ! Un proiect amplu, îndrăzneț, de viitor și absolut necesar pentru viitorul Zonei Metropolitane și a Floreștiului. Da, gândim și acționăm de pe acum pentru mobilitatea viitorului.

Cluj. Horia Sulea, despre stațiile de Metrou din Florești: „Tocmai ce am încheiat o amplă si constructivă discuție cu echipa de proiectanți a … METROULUI ! Proiectul are două componente”: 1

Proiectul trenului metropolitan, de suprafață și subteran-metrou, nu este câtuși de puțin unul utopic sau în stadiu de idee ori strict pentru viitoarele generații. Până în luna septembrie 2020 se va prezenta Documentația de Licitație pentru proiectare și execuție, adică întregul pachet de PUZ-uri, SF-uri, Avize, inclusiv Acorduri de Mediu, pe un coridor deja stabilit!

Proiectul are două componente: metroul Florești – Cluj Napoca Est (cu traseu subteran) și trenul metropolitan (pe infrastructura existentă a CFR).
Legat de Florești, propunerea a fost ca metroul să pornească din zona străzii Eroilor. Eu însă marșez pe un capăt de linie mult mai spre Vest, cât mai aproape de Nodul de Autostradă de la Gilău.

Floreștiul are peste 2500 de agenți economici, undeva la 15.000 de angajați, iar zona de Vest este una în dezvoltare atât urbană cât și industrială, de industrie ușoară, nepoluantă. Polul de dezvoltare al ZMC este indiscutabil spre Vest.

De asemenea, nu văd un capăt de linie în zona Eroilor, ci o stație acolo, întrucât capătul de linie presupune un depou, un parking, o zonă de revizie și o zonă liberă pentru o viitoare dezvoltare-extindere. O variantă de lucru ar fi metrou subteran până în zona Eroilor, iar de acolo, paralel cu DN metrou de suprafață până spre Vestul comunei, spre zona de industrie nepoluantă adiacentă Nodului de autostradă.

Este indiscutabil nevoie de o conexiune cu viitorul Spital Regional de Urgență.
Pentru ca metroul să fie extrem de atractiv populației, este nevoie ca stațiile să fie în imediata proximitate a locuințelor, a blocurilor. De asemenea, avem nevoie de un sistem suprateran (autobuze) de alimentare a stațiilor / a metroului.

Consider optim un traseu subteran până în zona Eroilor, iar de acolo un traseu suprateran spre Vest, paralel cu DN, spre Nodul de autostrada.

Cât privește coridorul, o opțiune poate fi aliniamentul DN, cu sistem suprateran de deservire a stațiilor, astfel fiind rezolvată atât zona urbană Sud, cât și zona urbană Nord a Floreștiului. O altă variantă de lucru ar fi un traseu Est – SRU – Eroilor direct pe zona de Sud, în zona blocurilor. O mare provocare tehnică…

Discuțiile continuă, Important este că proiectul merge mai departe, în pași alerți. Da, METROUL se face ! Acum, nu peste 10-15 ani! Repet, până în luna septembrie 2020 trebuie finalizată întreaga Documentație de Licitație pentru proiectare și execuție !”

error: Content is protected !!