Updated on ianuarie 29, 2020 Cluj Napoca urmează să fie legat de Budapeste printr-o legătură de tren de mare viteză. Compania maghiară National Infrastructure Development (NIF) a lansat o licitaţie pentru întocmirea studiului de fezabilitate necesar realizării liniei ferate de mare viteză Budapesta – Cluj-Napoca, pe care trenurile să circule cu până la 350 km/h.
Studiul trebuie să aibă în vedere în conținutul tehnic o lungime de 250-300 km; o viteză de 250 km/h, 300 km/h sau 350 km/h, o capacitate de cel puțin 500.000 pasageri pe an, conectarea la cel puțin două orașe de 70.000 – 135.000 locuitori, intersecție intermodală; râurile mari (Tisa, Koros, Szamos), intersecțiile cu autostrăzi, zone urbane, teren dificil, poduri, tuneluri, vehicule speciale neconvenționale de înaltă performanță, cu o viteză mai mare decât cea a rețelei actuale din Ungaria, soluții de transport inteligente, informează Economica.net, preluat de Ziua de Cluj.
Durata contractului va fi de 540 de zile, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 februarie. Distanţa dintre Cluj Napoca şi Budapesta este de 415 km, astfel că studiul ungurilor pentru 300 km ar putea viza exclusiv partea maghiară.
Rămâne de văzut dacă şi CFR Infrastructură va lansa o licitaţie pentru secţiunea română a viitoarei linii de mare viteză. Un oficial maghiar a declarat în 2018, la Bucureşti, că există consens între Ungaria şi România pentru conexiunea de tren de mare viteză de tip TGV între Budapesta şi Cluj.
Linia feroviară de mare viteză România – Ungaria este prevăzută şi în programul de guvernare, mai precis traseul Viena – Budapesta – Bucureşti – Constanţa, cu ramura Bucureşti – Sofia.