Aeroportul Cluj, când e ceață. Călin: „Lufthansa a trimis avion gol de la München sa își preia pasagerii ramași in Cluj … LOT a trimis un alt tip de aeronava mai mare…Blue Air a bătut cred recordul: a stat „on hold” deasupra Clujului aproape 70 de minute (dublul timpului de zbor București-Cluj), sperând într-o „fereastra” in care sa poată ateriza. Tarom la fel. Si da, Wizz, aia blamata si blestemata, a mutat aeronavele ca pe șosete încercând toate soluțiile: a adus aeronave goale de la Budapesta, de la Chișinău, de la Nis, a „plimbat” …”

Updated on decembrie 23, 2019 Ceața din ultima perioadă a dat peste cap zborurile de pe Aeroportul Internațional din Cluj Napoca. Foarte multe zboruri au fost amânate, sau redirecționate din cauză că nu se putea ateriza pe aeroport.

Companiile aeriene au făcut eforturi pentru a-i aduce pasagerii la destinație, chiar dacă nu tot timpul le-a ieșit.

Calin Barsan a scris pe Facebook: „Acuma, ca se pare ca s-a terminat (deocamdata) telenovela „Soc si groaza, ceata pe aeroport”, sa va zic numa’ ceva:

Suntem in 2019, informatia circula, gasesti multe surse „live” despre asemenea situatii. Sigur ca e neplacut pentru pasageri, sigur ca se creaza o emotie si o empatie umana, numa’ ca:

Aeroportul Cluj, când e ceață. Călin: „Lufthansa a trimis avion gol de la München sa își preia pasagerii ramași in Cluj ... LOT a trimis un alt tip de aeronava mai mare...Blue Air a bătut cred recordul: a stat "on hold" deasupra Clujului aproape 70 de minute (dublul timpului de zbor București-Cluj), sperând într-o "fereastra" in care sa poată ateriza. Tarom la fel. Si da, Wizz, aia blamata si blestemata, a mutat aeronavele ca pe șosete încercând toate soluțiile: a adus aeronave goale de la Budapesta, de la Chișinău, de la Nis, a "plimbat" ...” 1

Am fost impresionat de toate eforturile facute de TOATE companiile aeriene care opereaza la Cluj in a gasi solutii. Ca, stiti, era asa de simplu sa… „Zborul e anulat, ne pare rau. Va rambursam banii, asta este, Merry Christmas”. Cei care au urmarit cat de cat cele doua zile (bine, nu marii „ziaristi” care cauta numa’ senzationalul) au putut vedea ca toate companiile au incercat solutii.

Ca nu ne usor sa iti fie deviate 7-8 avioane seara la Sibiu cand tu a doua zi dimineata ai zboruri de pe Cluj care nu pot pleca pentru ca… nu ai cu ce. Lufthansa a trimis avion gol de la Munchen sa isi preia pasagerii ramasi in Cluj pentru ca avionul nu a putut ateriza , LOT a trimis un alt tip de aeronava (mai mare, pentru a putea aduce si pasagerii ramasi in Varsovia cu o zi inainte, si care are alte capabilitati de aterizare pe ceata), iar Blue Air a batut cred recordul: a stat „on hold” deasupra Clujului aproape 70 de minute (dublul timpului de zbor Bucuresti-Cluj), sperand intr-o „fereastra” in care sa poata ateriza. Tarom la fel. Si da, Wizz, aia blamata si blestemata, a mutat aeronavele ca pe sosete incercand toate solutiile: a adus aeronave goale de la Budapesta, de la Chisinau, de la Nis, a „plimbat” aeronavele intre Sibiu si Cluj, incercand toate solutiile pentru a nu lasa oamenii cu buza umflata. Cine a putut asculta discutiile „aeronava – approach – turn Cluj”, indiferent de companie sau de ora din zi sau din noapte, ar fi aflat cate eforturi faceau toti oamenii aia ca sa poata „fenta” ceata si sa aterizeze. Cu o conditie: siguranta e mai presus decat orice.

Si da, asta ar trebui sa inteleaga multii injuratori si blestematori de dupa episodul asta: ca in aviatie nu se poate cu „hai sa incercam, poate ne iese”. Aviatia e matematica si regula. Si, mai ales, conditii de siguranta. Ca nimeni nu isi permite nici cea mai mica abatere de la reguli. Iar cand ai (au fost destule momente) vizibilitate de 100-150 de metri, nici mama lu’ Lufthansa sau Tarom sau LOT sau Wizz sau BlueAir nu isi permite sa incalce reguli stricte. Si nu o sa zboare o aeronava pe o cursa despre care nu stie daca poate sau nu sa ajunga in siguranta la destinatie. Orice Codrute sau alte somitati or fi la bord.

Astea fiind zise, astept cu inteteres „prieteni” care sa ma infiereze in cel mai „proletar” stil cu putinta.

PS: Am uitat de Turkish. La ei a fost mai simplu: si-au anulat cursele zilnice pana sambata, cand au avut conditii de aterizare in siguranta. Vedeti, tot despre siguranta vorbim…

Advertisements
error: Content is protected !!